תשכחו מאימוני כושר מפרכים, מרעב או מספירת קלוריות

הדרך היחידה לצאת ממעגל הדיאטות וההשמנה אחת ולתמיד היא באמצעות בניית שגרת תזונה נכונה.

תוכן שיווקי , ל' בשבט תש"פ

רובנו יודעים מה משמין, מה בריא ואולי גם מה צריך לעשות כדי להרזות, אלה שבפועל לרובנו הידע הזה ממש לא עוזר.

עודף משקל הוא התנהלות תזונתית לא נכונה שחזרה על עצמה לאורך זמן והפכה להרגל. גם אם נעשה מאמץ כדי לרדת במשקל (ולא חשוב באיזה אופן), במוקדם או במאוחר נתעייף, ואז נחזור להרגלים הקודמים וגם למשקל הקודם (ובדרך כלל עם בונוס).

להרגלים האלה קוראים "שביל". "כמעט כולם רוצים לפתור את התוצאה (עודף המשקל) בעזרת דיאטה, ולא חושבים לפתור את הגורם – השביל שהוביל לעודף המשקל. התוצאה, לצערינו, ברורה מראש – הם מתאכזבים שוב ושוב".

כשאנחנו בדיאטה אנחנו מפעילים את כוח הרצון, אבל בשלב מסוים כוח הרצון יתעייף ואז נעבור למצב של "אני לא בדיאטה", וכש"אני לא בדיאטה" אז אני "משחרר" עד הדיאטה הבאה. כל לופ כזה עולה לנו בכמה קילוגרמים שנשארים איתנו, וגם בלא מעט אכזבה ותסכול. אבל הבעיה החמורה יותר היא שבסבב הבא יהיה לנו קשה יותר לרזות וקל יותר להעלות שוב במשקל.

איך שוברים את המעגל הזה?

כדי שנרד במשקל – וגם נשמור עליו – חייבים לקרות שני דברים:

1. לבנות שגרת תזונה

כלומר למקם ארוחות בשעות קבועות ולהרגיל את עצמנו לאכול רק בזמן הארוחות. לבנות הרגל לוקח זמן, אבל לאחר שמטמיעים אותו, זה הופך לקל ונוח.

2. ליצור איזון תזונתי

עיקרי הקושי בירידה במשקל הוא להפחית את צריכת הקלוריות בלי להחסיר ערכים תזונתיים הכרחיים שיגרמו לחשקים ולאיבוד שריר. הפתרון לכך הוא להבין את עקרון "הדלי".. שהוא למעשה האכילה היומית שלנו. יש לנו שלושה מרכיבי מזון שאיתם עלינו למלא את הדלי : אבנים גדולות (מרכיבי מזון חשובים ליום יום), אבנים קטנות (מרכיבי המזון שצריך במנות קטנות יותר) וחול (מרכיבים שלא כדאי להכניס לגוף).

אם נמלא את הדלי קודם כל באבנים הקטנות, יהיה פחות מקום לאבנים הגדולות ויותר מקום לאבנים הקטנות ולחול. אנחנו נרגיש את זה בצורת חשקים ורעב בלתי נשלט והתוצאה ברורה. לכן יש לבנות סדר יום תזונתי קבוע המותאם לאורח החיים שלנו. זה בדיוק מה שצוות ״השביל החדש״ מתמחה.

רוצים לדעת עוד על תכנית הדיאטה האחרונה שלכם?
ליצירת קשר השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם!