אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

האם ניתן היה לבדוק את כל אזרחי מדינת ישראל בתוך חמישה ימים בלבד? בסין זה כנראה אפשרי.

ראשי העיר צ'ינגדאו במזרח סין הודיעו כי יבדקו את כל אוכלוסיית העיר, 9.4 מיליון בני אדם, בתוך חמישה ימים בלבד לאחר שבבית החולים המקומי התגלו 12 מקרי הידבקות בקורונה.

גורמי הבריאות המקומיים סיפרו כי חמישה מחוזות בעיר ייבדקו בתוך שלושה ימים בלבד, בעוד שתושבי העיר כולה ייבדקו בתוך חמישה ימים.

12 מקרי ההידבקות בבית החולים המקומי דווחו לראשונה ביום ראשון, וגורמי הבריאות בצ'ינגדאו טוענים כי 140,000 עובדים, חולים ואנשי צוות המקושרים לבית החולים כבר נבדקו באותו היום.

ההידבקות של 12 התושבים המקומיים התגלתה מיד לאחר חופשת "שבוע הזהב" כאשר מאות מיליונים נסעו ברחבי סין, מה שהוביל לחשש שהזיהומים עלולים להתפשט גם מעבר לעיר עצמה.

הבדיקות בצ'ינגדאו מתבצעות במרכזים רפואיים מאולתרים ברחבי העיר, הפועלים בין השעות 7 בבוקר ועד 11 בלילה. דובר העירייה המקומית סיפר כי בסין קיימת כעת מדיניות של בדיקת המונים בערים אם מדווח על אשכול זיהומים, גם אם מדובר באשכול קטן של מספר אנשים בלבד.

העיר ווהאן, שם התפרץ נגיף הקורונה לראשונה, בדקה את כל 11 מיליון התושבים בתוך 19 ימים בלבד במהלך חודש יוני, וכך גם בייג'ינג הבירה.

סין טוענת כי התגלו רק 90 אלף מקרי קורונה ונרשמו פחות מ-5000 מתים מהמחלה, בעקבות כמות בדיקות עצומה וסגר כללי שהוטל על האזרחים.