ביידן וטראמפ
ביידן וטראמפJim Watson/Saul Loeb

האם הוועדה האחראית על העימותים בין המעומדים לנשיאות מנסה להשתיק את הנשיא טראמפ?

ראשי הוועדה הודיעו כאשר יענו המועמדים על השאלות שיופנו אליהם במהלך העימות הפומבי האחרון שיתקיים ביום חמישי הקרוב בערב, יושתק המיקרופון של היריב על מנת למנוע התערבות בדברים.

כזכור, בעימות הראשון שהתקיים בין הנשיא טראמפ לג'ו ביידן, התפרצו המועמדים מספר פעמים אחד לדברי השני וקטעו את דברי היריב מספר רב של פעמים.

הנשיא טראמפ טען כי מדובר בהחלטה "לא הוגנת" לדבריו, אבל הודיע כי ישתתף בעימות למרות שינוי הפורמט שבוצע ברגע האחרון.

"אני אשתתף. אני פשוט חושב שזה מאוד לא הוגן", אמר טראמפ כשנשאל על ידי עיתונאים על השינוי ביום שני.

מנהל התקשורת של קמפיין טראמפ, טים מורטו, האשים גם הוא את ועדת העימותים הנשיאותיים בניסיון להטות את העימות לטובת ביידן. "זהו ניסיון להעניק יתרון למועמד המועדף עליהם. עם זאת, טראמפ עדיין מחוייב לעימות עם ג'ו ביידן ללא קשר לשינוי", אמר מורטו.

על פי ההחלטה על מועמד יקבל שתי דקות לענות על השאלות שיופנו לעברו, כאשר במהלך הזמן הזה המיקרופון של יריבו יושתק על מנת למנוע התערבות.

שבועיים לפני הבחירות, ביידן עדיין מוביל בסקרים פער שנע סביב 9 אחוזים, אולם בקמפיין טראמפ אופטימיים כי הוא יצליח לסגור את הפער הזעום של ביידן במדינות המתנדנדות.

על פי אחד הסקרים מוביל ביידן עם 52 אחוזים לעומת 43 לטראמפ, בעוד בסקר אחר מוביל המועמד הדמוקרטי עם 48 אחוזים לעומת 39 לטראמפ. עם זאת, שני המועמדים יודעים כי המדינות המתנדנדות יכריעו את הבחירות, והפער לטובת ביידן באותן מדינות הוא זעום במיוחד.

באריזונה עומד הפער לטובת ביידן על 3 אחוזים בלבד עם 49.3 לעומת 46.2 אחוזים לטראמפ, בפלורידה הפער מצטמצם עוד יותר עם 48.2 לביידן לעומת 46.8 אחוזים לטראמפ, ובג'ורג'יה עומד הפער על 1.2 אחוזים בלבד עם 47.8 לביידן לעומת 46.6 לטראמפ.

בטקסס ואוהיו מוביל טראמפ, כאשר בטקסס עומד הפער על 49.2 אחוזים לטראמפ לעומת 44.8 בלבד לביידן, בעוד באוהיו זוכה טראמפ ל-46.5 אחוזים לעומת 46 אחוזים לביידן.