חיסון לקורונה. אילוסטרציה
חיסון לקורונה. אילוסטרציהצילום: iStock

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ושוחח הלילה (חמישי) בפעם השנייה בתוך יממה עם מנכ"ל ״פייזר״ אלברט בורלה.

נתניהו העלה על הקו את המשנה ליועמ"ש רועי שיינדורף וכן את היועץ המשפטי של חברת פייזר כדי להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית אשר תאפשר חתימה על הסכם בין מדינת ישראל לחברת פייזר כבר בימים הקרובים.

נתניהו שוחח עם מנכ"ל חברת פייזרדוברות

על השיחה הראשונה בין השניים סיפר נתניהו בסרטון שפרסם. "אני פועל כל הזמן להביא חיסונים לישראל, והיום יש לי בשורה חשובה. סיימתי עכשיו שיחה מאוד חמה ולבבית עם אלברט בורלה מנכ"ל חברת פייזר. חברת פייזר הודיעה שלשום שהיא פיתחה חיסון נגד הקורונה עם יעילות של 90%. כל העולם רוצה לקבל את התרופות שלה. אנחנו מנהלים איתם מו"מ".

"ביקשתי לשוחח איתו, הוא מיד נענה. מתברר שאלברט בורלה מאוד גאה במוצאו היווני ובמוצאו היהודי מסלוניקי, והוא אמר לי שהוא מאוד מעריך את טיפוח היחסים בין יוון לישראל, שאני מוביל בשנים האחרונות", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "אחרי השיחה הזאת, שהייתה מאוד עניינית ומאוד מעשית, אני משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר. זאת בשורה מאוד חשובה להבאת חיסונים רבים לכם אזרחי ישראל. שיהיה בהצלחה".

בחדשות 12 דווח כי הסיכום בין נתניהו לבין מנכ"ל החברה, אלברט בורלה, הוא על אספקה של שלושה מיליון חיסונים - מדובר על 6 מיליון מנות, שכן החיסון ניתן בשתי מנות.