אבו וילן
אבו וילןצילום: משה שי, פלאש 90

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, עורר שוב סערה ברשת ואת זעמו של בן כספית, לאחר שהשווה בין הקיבוצים לגרמניה הנאצית. לדבריו הרצון להקים חברות מופת וחברות אוטופיות 'אף פעם לא נגמר טוב'.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, התייחס לדברים הללו בראיון לרדיו 103FM, ובפתח הדברים ציטט דברים שאמר לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו לרגל ציון 100 שנים לתנועה הקיבוצית.

'הסיפור של הקיבוצים הוא סיפור רב הוד שקשור בסיפורה של המדינה - בהתיישבות, בביטחון, ביצירה, בעשייה גשמית ורוחנית כאחד. אנשי הקיבוצים נאחזו בקרקע, הם עבדו את האדמה עם הנץ החמה והם נרתמו להגנתה עם שקיעת השמש. ולכן יש לנו חוב עצום למוסד הזה ואנחנו נביא היום לאישור הממשלה שורת החלטות במטרה לחזק את הקיבוץ, לעודד התיישבות חקלאית והתיישבות כפרית, לחזק את התשתיות ולעודד את התיירות'.

וילן סיפר, "לפני זה בנימין נתניהו לקח אותי הצידה ושאל 'אתה היית מאמין שאני אעשה ישיבה בדגניה 100 שנה לתנועה הקיבוצית' אני אמרתי לו 'בוודאי, לך מעולם לא היה דבר נגד התנועה, לא נראה לי שהייתה לך בעיה' הוא אמר לי 'נכון'".

וילן הדגיש: "אין לי טענות ליאיר נתניהו, יש לי טענות לאבא שלו. קודם כל מיהו בנימין נתניהו האמיתי? מה שאמר בדגניה או דברי ההבל שבנו קשקש? ביבי הוא בד"כ אדם נטול חברים, היה לו חבר אחד טוב יחידי בן קיבוץ שנהרג בתעלה וביבי היה בקשר עם משפחתו עד שהלכו לעולמם. יותר מזה, החבר השני שלו לצוות אמציה בן חיים גם הוא כבר לא איתנו, נהרג לפני 30-20 שנה על ידי מחבל בגוש קטיף, חבר קיבוץ יד מרדכי".

עוד הוסיף וטען: "יש גבול לחוצפה. הרי הוא בעצמו יודע מה הייתה התרומה של התנועה הקיבוצית, כל הקשקושים האלה, מה זה השוואה לגרמניה הנאצית ולצפון קוריאה? מספיק עם הבדלנות הזאת ועם ההשמצות האלה. שב עם הבן שלך".

בן כספית התרעם אף הוא על דבריו של יאיר נתניהו, ואמר בפתח התוכנית: "יאיר נתניהו משווה את הקיבוצים לגרמניה הנאצית. משהו צריך להיעשות עם האיש הזה הוא יושב שם על חשבוני, אני מממן, כולל הקיבוצניקים והתעשיה הקיבוצית המפוארת. אלה המיסים שמממנים את המאבטחים שלו, את המכונית המשוריינת שלו, את הפוסיקט שלו וההוצאות שלו. הקיבוצניק זה אחד שמשה את אבא שלו מהמים בתעלת סואץ, ששרטטו פה את גבולות המדינה, אפשר למתוח עליהם ביקורת אבל עד גרמניה הנאצית? מה עובר על הבן אדם הזה?"

וילן ציין עוד, "אם הבנים שלי היו מדברים כך באותו רגע הייתה שיחה קשה מאוד". על כך השיב בן כספית: "אני חושב שגם פה הייתה שיחה קשה, שיאיר עשה לאבא שלו".