אבישי בן חיים, פרשן 'חדשות 13', הסביר מדוע מתח ביקורת נגד השר אריה דרעי בעקבות דבריו נגד ממשלת האחדות ונגד בני גנץ.

לדברי בן חיים ממשלת אחדות היא "עמדה מזרחית, עמדת ששואפת לאחדות" וגם אינטרס על מנת להמשיך למרות התנגדות ההגמוניה.

בהמשך סיפר בן חיים על השיחה שקיבל מהשר דרעי לאחר הביקורת שהטיח בו, "הוא התקשר אליי ואמר לי 'מותר לך כמובן למתוח ביקורת, אבל למה אתה כותב כזה דבר לפני שאתה שואל אותי?'. אמרתי לו 'אני לו 'אני שואל אותך כי אין לך תשובה מוסרית להפניית העורף לגנץ'. ואז מה שיצא לו מהפה בהסבר הראשוני שלו היה, 'הם הורגים את ביבי. הם שפכו את הדם שלו. הדם של ראש הממשלה נתניהו הוא הפקר? איך אני יכול לעמוד מנגד?"

בן חיים המשיך "ניסיתי להבין מדרעי מה אתה אומר לי? שהיה לך עניין מוסרי, מצד אחד העניין של ההתחייבות לגנץ וממשלת אחדות ומצד שני העניין שאם אתה הולך עם גנץ אתה עוזר להם להשפיל את ביבי? זה העניין?"

לדבריו, "אני לא מנקה את המחנה הלאומי-מסורתי מהפרת הסכם הרוטציה, אבל היתה פה הפרת הסכם קטנה יותר אבל חשובה יותר של ישראל הראשונה, כי הסכם האחדות היה גם הסכם פיוס לא רק בין ביבי לגנץ. אתם תתנו לביבי לרדת בכבוד מתפקידו. אתם לא תשפילו אותו. ואחרי שהתחילה הרוטציה פתאום גנץ לא הצליח להביא את האנשים שלו, אני לא מאשים אותו, בהפגנות בבלפור שנועדו להשפיל את ביבי ובוחריו, הם הפגנות שלא פרצו ולא הגיעו לשיא בגלל שבמחנה הזה אמרו 'ביבי לא יקיים את הרוטציה' אלא בגלל בגלל שאמרו שאנחנו לא רוצים שהוא ירד בפיוס ובכבוד.

''אנחנו לא מוכנים לתת את השנה וחצי ואחרי שנה וחצי הוא יתחלף בצורה מכובדת וימשיך לנהל את משפטו. על זה היה. ובהיבט הזה, הסכם הפיוס הגדול הזה שעמד מאחורי ממשלת האחדות, מי שהפר אותו זה הם".

דרעי: שר הביטחון חצה קו אדוםערוץ כנסת