חגית משה
חגית משהצילום: נעם נסימי

סגנית ראש העיר ירושלים חגית משה המתמודדת על תפקיד יו"ר הבית היהודי, מתכוונת לאחד מחדש את ''ימינה'' ולהרכיב רשימה לכנסת של הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

''אני בעד חיבורים ואיחוד למפלגה ציונית דתית אחת גדולה. אבל לא מתוך חולשה והסכמה לוותר על עצמאות הבית היהודי", אמרה משה.

אם תנצח, משה מבטיחה לפעול "לחיבור אמיתי עם כל המרכיבים שיחד התמודדנו במערכות הבחירות הקודמות. נפתלי, איילת, בצלאל, כולם חלק מפסיפס גדול ומדהים של הציונות הדתית. כולם חייבים להמשיך יחד כדי לשמור על הכח של הציונות הדתית''.

יש לה גם קווים אדומים. "לא אסכים לוותר על עצמאות הבית היהודי ולא אסכים להסתפק במקום השביעי ברשימת הציונות הדתית. אני לא מוכנה שכל הדיון יהיה על כיסאולוגיה בלבד, אבל לא מוכנה לתת יד למהלך שיביא לסיום דרכה של מפלגת הבית היהודי. אני לא מוכנה להתייאש ולא להרים ידיים.

''מי שמעוניין לסיים את דרכה של המפלגה מוזמן להצביע למתמודדים אחרים. אבל מי שרוצה שהבית היהודי ממשיך להיות מרכבי משמעותי בציבוריות הדתי-לאומית מוזמן לתת לי את קולו. כי אני לא מאבדת תקווה ומאמינה שביחד ננצח", הוסיפה משה.

זבולון אורלב תומך בחגית משה

סקר שביצע מכון ''פאנלס פוליטיקס'' עבור העיתון ''מעריב'' ופורסם אמש (חמישי) מעלה כי הליכוד היא המפלגה הגדולה בישראל עם 32 מנדטים.

מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער מקבלת 17 מנדטים, סיעת יש עתיד בראשות יאיר לפיד זוכה ב-14 ומפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עם 12 מנדטים.

הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, סיעת יהדות התורה עם שמונה, וגם ש"ס של אריה דרעי מקבלת שמונה מנדטים. מפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה בשבעה מנדטים, רשימת מרצ עם שישה מנדטים ומפלגת כחול לבן של בני גנץ עם חמישה מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: הציונות הדתית (סמוטריץ') 2.6%, הישראלים (חולדאי) 2.5%, עוצמה יהודית 1.9%, הכלכלית (זליכה) 1.9%, העבודה 0.9%, תנופה 0.7%, גשר 0.5%, תל"ם 0.4%.

לפי הסקר, אם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר רצים ברשימה משותפת, הם עוברים את אחוז החסימה ומקבלים ארבעה מנדטים.

אתמול קרא עורך העיתון ''מקור ראשון'' חגי סגל לבצלאל סמוטריץ' ולנפתלי בנט להפסיק לתקוף האחד את השני על רקע החלטתם המסתמנת שלא לרוץ יחד בבחירות הקרובות.

''צו השעה ובוודאי צו חינוכי: הסכמה דחופה על הפסקה מוחלטת של פעולות האיבה המילוליות בין שני השותפים הפרודוקטיביים עד לא מכבר -בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט. וכמו שנאמר פעם במחוזותינו: 'והאמת והשלום אהבו'", כתב סגל בפייסבוק.

בסיעת ימינה של בנט הסכימו מיד ומסרו: ''חגי צודק, משני הצדדים נאמרו דברים מתוך להט. אנו מסכימים להצעה. אין שום סיבה לתקוף אחד את השני, מקבלים על עצמנו להתמקד בטוב. מכאן ממשיכים בכל הכח להנהגת המדינה''.

סמוטריץ' לא התייחס להצעתו של סגל לקיים הפסקת אש אך הוא סימן ''לייק'' לציוץ שלו בטוויטר. ''טוב, גם בצלאל סימן לייק. אני מכריז בזאת על הפסקת אש החל מהשעה 19:00'', כתב סגל לאחר מכן.