חגית משה
חגית משהצילום: חזקי ברוך

הכתב הפוליטי של התאגיד "כאן", זאב קם, סיפר על המגעים לריצה משותפת בין מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לבין מפלגת הבית היהודי של חגית משה.

''שומע דיווחים שחגית משה והבית היהודי דורשים מסמוטריץ' את המקום הראשון או את השר הראשון שתקבל המפלגה (אם תהיה בממשלה). מרגיש לי שיש פה בלבול קל", כתב קם בטוויטר.

''צריך לעדכן את הנפשות הפועלות בבית היהודי שהם קוראים באופן שגוי את הסקרים. יש שם אפס ונקודה לפני הסיפרה שלוש. זה לא 3 אחוז אלא 0.3 אחוז", הוסיף קם.

כאמור, יו"ר מפלגת הבית היהודי חגית משה ויו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפגשו אמש (שלישי) למשא ומתן לקראת ריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24. השניים דנו על מהלכי האחדות בין המפלגות והפגישה התנהלה ברוח טובה.

משה וסמוטריץ' הגיעו להסכמה עקרונית על ריצה משותפת בבחירות הקרובות, אולם לא נרשמה התקדמות בשל מחלוקת סביב הרכבת הרשימה.

בבית היהודי מספרים כי סמוטריץ' סירב למתווה שהציעה משה, ולפיו אם הבית היהודי מוביל את הרשימה אז ''הציונות הדתית'' מקבלת את התיק הבכיר ואם ''הציונות הדתית'' מובילה את הרשימה אז הבית היהודי מקבל את התיק הבכיר.

לדברי מקורביה של חגית משה, מדובר באותו מתווה שסמוטריץ' הציע לרב רפי פרץ לפני כשנה. "ברגע שסמוטריץ' יקבל את המתווה יהיה ניתן לחתום על הסכם ריצה משותפת תוך שעה ולצאת ביחד לקמפיין הבחירות''.

חגית משה מסרה בסיום הפגישה: "כפי שהבטחתי אני פועלת לאחדות אמיתית בין המפלגות ואמשיך לפעול לאחדות. כעת הכדור בידיים של בצלאל סמוטריץ' ובאם הוא מעוניין לחתום ניתן לקבל את המתווה שהוא עצמו הציע לפני שנה ולחתום באופן מיידי על ריצה משותפת".

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סקר מכון "מדגם" ומנו גבע שנערך עבור חדשות 12 והתפרסם אמש (שלישי) העלה כי לו היו הבחירות נערכות היום היה הליכוד זוכה ל-29 מנדטים (לעומת 30 בסקר קודם)

יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתחזקת ומקבלת על פי הסקר 16 מנדטים, (לעומת 14 בסקר קודם), מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער מקבלת במקרה כזה 15 מנדטים וימינה בראשותו של נפתלי בנט מקבלת 14 מנדטים (לעומת 13 בסקר קודם).

עוד עולה מהסקר כי במקרה כזה הרשימה המשותפת זוכה ל-10 מנדטים ואילו ש"ס ויהדות התורה זוכות כל אחת ל-8 מנדטים.

מפלגת "ישראל ביתנו" בראשותו של ח"כ אביגדור ליברמן עם 7 מנדטים, מרצ מקבלת 5 מנדטים, כחול לבן מקבלת 4 מנדטים ומפלגת העבודה עם 4 מנדטים

לא עוברות את אחוז החסימה: "הישראלים" בראשותו של רון חולדאי, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה, "מפלגת הציונות הדתית" בראשותו של בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי ועוצמה יהודית.

רשימה של מפלגת הציונות הדתית בראשותו של בצלאל סמוטריץ', הבית היהודי בראשות חגית משה ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר צפויה לקבל על פי הסקר חמישה מנדטים.

הציונות הדתית: לא נוותר על הסדרה