דני דיין
דני דייןצילום: מארק ישראל סלם

הבחירות מתקרבות ואיתם חיבורים אפשריים של המפלגות השונות.

דני דיין מקום 11 ממפלגת תקווה חדשה שוחח עם בן וינון ושיתף באפשרות לחיבור עם מפלגות המרכז שמאל, בהן יש עתיד והעבודה, אך הבהיר אם מראענה תייצג את העבודה, החיבור איתם בטל.

"אני חושב שככל שנתקרב לבחירות, הברירה תהיה יותר חדה וברורה, או המשך ממשלה נוצצת בשנה ה14 של נתניהו או תקווה חדשה של גדעון סער, האלטרנטיבה היא ברורה, ממשלה של נתניהו חרדית עם סמוטריץ' ובנט שחושב שהוא ישפיע, יכול להיות שעבאס יתמוך בה מבחוץ או במפנים, או ממשלה מאחדת שתתחיל בריפוי של החברה הישראלית, ריפוי נפשי וריפוי בריאותי של מדינת ישראל".

על החיבור עם בן גביר הגיב ואמר, "אנחנו לא נשתית את הממשלה שלנו על שום איש או קבוצה קיצונית, אנחנו לא נשתית על בן גביר או אבאעס, או על מראענה. הממשלה שנקים היא ממשלה של מיינסטרים ישראלי, בעמדות שמקבלות את מדינת ישראל גם כמדינה יהודית וגם מדינה דמוקרטית ולכן לא נהיה שותפים לגחמות של קיצוני זה או אחר. אני רוצה אנשים שמלכתחילה לא הייתה להם תמונה של גולדשטיין בסלון, ולא של שהידים בסלון".

תגובת ימינה לדברי דני דיין, "הסיבה שמפלגת סער יורדת מנדט וחצי בשבוע היא כי הציבור מאס במפלגות אווירה ללא אג׳נדה והוא שואל את עצמו להיכן נעלם גדעון סער כאשר בנט הציל חיים ופרנסה של אזרחי ישראל"

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לדברי דני דיין: "הסיכוי שגדעון סער יקים ממשלה דומה לסיכוי של איתמר בן גביר עצמו להקים ממשלה. כשם שסער מתחייב שלא להקים ממשלה עם בן גביר, גם אנו לא נקים ממשלה עם אנשים שמחליפים את הדעות שלהם כל יומיים".

תגובת הליכוד, לדברי דני דיין, "כמו שאמרנו - הצבעה לגדעון או בנט היא הצבעה לממשלת שמאל בראשות לפיד. רק הליכוד יקים ממשלת ימין על מלא"