'שמי ברזל' פרק אחרוןיחזקאל לנג

גיבורי הסדרה 'שמי ברזל' מגיעים לרגע השיא. הסדרה העוסקת ביהודים שחיו תחת השלטון הקומניסטי האכזרי אשר ביקשו לשמור על יהדותם ואמונתם.

משה מנהיג המחתרת מחופש לאשה מנסה להימלט מסוכני הק.ג.ב הסוגרים עליו, מאיר שנתפס על ידי הסוכנים בעת שלימד ילדים תורה, עבר עינויים קשים וניצב בפני דילמה קשה, מי ישמור על הגחלת וילמד את הילדים ומה יעשה הילד יוסף שחויב להגיע לבית הספר בשבת?

את הסדרה הפיק וביים היוצר יחזקאל לנג אשר פועל ליצירת קולנוע יהודי. לנג מספר לערוץ 7 על ההצלחה של הסדרה, "ב"ה הסדרה זכתה לכ-750,000 צפיות ואנחנו בדרך למיליון! אני רוצה להודות לכל הצופים שהפכו את הסדרה הזה להצלחה כל כך גדולה. בזכותכם ניצור בארצנו תרבות אחרת. במקום תרבות המזלזלת ביהדות ובציונות, תרבות גדולה שמציגה את הסיפורים המדהימים של העם הזה – סיפורים של גבורה והשראה ששינו את ההיסטוריה של האנושות כולו".

במהלך העבודה על הסדרה סיפר לנג על הרקע להפקה, על התחקיר המעמיק שביצע, שניכר בתלבושות האותונטיות ובבחירת מקומות הצילום.

לנג הסביר גם על חשיבות יצירה יהודית ואמר, "לצערי הרב אין כמעט סרטים יהודים. עם ישראל כמעט נטש את התחום הזה של המדיה המשפיעה ביותר, מדיית הווידאו והסרטים. אם כבר אנחנו שם, אז אנחנו עושים סרטים אנטי יהודיים וזה מאוד מעציב. יותר מחמישים שנה לא עשינו סרט אחד על מלחמת ששת הימים".