ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: Yossi Aloni/Flash90

על פי סקר הסקרים שפורסם ביום שישי האחרון בתוכניתו של ניסים משעל, הליכוד במגמת ירידה, זאת למרות מבצע החיסונים המוצלח והפתיחה ההדרגתית של המשק, וגם עם בנט וסמוטריץ' גוש הימין לא זוכה ל-61 מנדטים.

שר האוצר ישראל כ"ץ (הליכוד) התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לרדיו 103FM לסקרים, הדגיש את התוכנית להקצאת סכומים נרחבים למען ציבור הנכים, והדף את הטענות לכלכלת בחירות. בהמשך ביקר את שלטי הבחירות של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

השר כ"ץ לא חושש מתוצאות הסקרים: "הליכוד היא מפלגה חזקה. בסיס הכוח של הליכוד נשמר וככל שמערכת הבחירות תתקדם והטיפול בתחלואה ובכלכלה יתחברו, הליכוד יתחזק ויקבל מעל 30 מנדטים". הוא עדכן באשר לתוכנית הכלכלית החדשה, והסביר: "ביום שישי היועמ"ש אישר סוף סוף את מתן המענק המיוחד לציבור הנכים, שהקציתי לו 15 מיליון שקלים. בנוסף, מענק למשפחות וילדים עד העשירון השביעי, אני חושב שמדובר על השקעה גדולה בתשתיות, מדובר על כ-15 מיליארד שקלים. הציבורים האלה זקוקים לסיוע, העסקים, המובטלים. אנחנו נביא את התוכנית לדיון, היועמ"ש יחווה את דעתו".

באשר לאפשרות שהיועמ"ש יקבע שמדובר בכלכלת בחירות ולא יתיר את התוכנית, אמר: "אם התכלית היחידה תעמולת בחירות לא צריך לאשר אבל אם מביאים דבר שיש בו תועלת לצד המהלכים הבריאותיים צריך לאשר את זה בלי קשר לבחירות. אני אדם שמציית לחוק, אבל אני לא נמצא במצב של ויתור על הזכות לטיעון המאבק והשכנוע. במסגרת הממשלתית, אני מצפה מכולם להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים ולסייע למי שכל כך זקוק לסיוע".

תקווה חדשה יצאה בקמפיין חדש לפיו הבחירה היא בין הליכוד עם בן גביר ומנסור עבאס, לבין תקווה חדשה עם לפיד. השר הביע דעתו על כך: "שלט ילדותי. מזכיר פעולות של תנועות נוער, לא בדרך הזאת ישכנעו את הציבור להפקיד את מפתחות המדינה. רה"מ נתניהו עומד בראש הממשלה שנים ארוכות, וגם עכשיו הוא לא נעזר לא בבן גביר ולא במנסור עבאס".

"בן גביר לא יהיה בממשלה"

למרות זאת, נתניהו מקפיד לבקר ביישובים ערביים, ואף חתם על הסםכ עודפים עם בן גביר. "האינטרס שאף קול לא יילך לאיבוד בצד הימני של המפה - פעולה טכנית נכונה", אמר כ"ץ, והוסיף: "מנסור עבאס פסול בעינינו להיות חלק מהקואליציה של הליכוד, כמו כל הרשימה המשותפת. לא נשען על אף גורם מהרשימה המשותפת. אנחנו לא יכולים להישען על מפלגה שלא מכירה בזכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שתומכת באויבים ובארגוני טרור. נתניהו הודיע שבן גביר לא יהיה בממשלה. בן גביר יכול להיות בקואליציה אבל לא בממשלה".

עוד הוסיף וטען כי הבחירה היא בין "מחנה ימני בראשות נתניהו, לבין ממשלה נשענת על השמאל ומפלגות ערביות בשילוב. בעצם גדעון אומר שאין לו ממשלה בלי לפיד, שהוא בראש הגוש האלטרנטיבי, שאמר שיילך עם הרשימה המשותפת לממשלה. אנחנו רוצים ממשלת ימין עם ראש ממשלה בלי רוטציה ובגלל זה צריך תמיכה בליכוד". לדבריו, "המאבק בבחירות הוא על ממשלת ימין שנתניהו יעמוד בראשה, ללא רוטציה וללא הסכם פריטטי". לסיום, סירב להשיב לשאלה האם הוא תומך בחוק צרפתי או בחסינות לראש הממשלה.