חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא באשדוד, ד"ר טל ברוש, מצפה מרופאים ומרבנים שהפיצו פייק ניוז על חיסונים לתקן את ההצהרות שלהם.

"חלק מהציבור שלא מתחסן הם אנשים שהפחידו אותם, כולל רופאים. יש המון אנשים שמתים כל יום בגלל רופאים ורבנים שהזהירו אזהרות תאורטיות שהופרכו לגמרי. מצפה מהם לתקן את ההצהרות שלהם", אמר ברוש בריאיון לתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב.

מוקדם יותר דווח כי לראשונה בישראל מת עובר שנדבק מאימו בקורונה. יולדת בת 29 מהדרום הגיעה לרופא המשפחה לאחר שלא חשה תנועות של העובר. היא הובהלה לבית החולים אסותא באשדוד, שם בוצעה לידה שקטה. האישה, בריאה בדרך כלל, סבלה מחום כמה ימים לפני המקרה. לאחר שהגיעה לבית החולים נעשתה לה בדיקה לקורונה, ונמצא שהיא חיובית.

ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים אסותא באשדוד, הגיב על המקרה ואמר: "זו פעם ראשונה שראינו שבדיקות שלקחנו מהעובר היו חיוביות לקורונה. אנחנו מעריכים שמדובר באירוע נדיר".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהשעה דיין במערך הגיור שסירב להתחסן התראיין בכאן רשת ב הבוקר ואמר: "אם הוא לא מציית להנחיות הרבנות הראשית, הן בענייני גיור, הן בענייני שמירת הבריאות, הוא לא יכול לסכן חיים של אנשים. עד שהוא לא מחוסן הוא לא יתפקד כדיין".

שר הבריאות יולי אדלשטיין סיפר הבוקר כי "יש שיפור בנתוני התחלואה בנגיף קורונה. עדיין, הם לא פשוטים. יש ירידה ברורה במספר החולים שמצבם קשה וגם במספר המאומתים, ויש עלייה מתמדת במספר המתחסנים - אך הזהירות מתבקשת".

השר אדלשטיין הוסיף כי "היום נעבור את ארבעת מיליון המחוסנים בישראל, מתוכם 2,612,000 קיבלו גם את החיסון השני. אתמול חוסנו 156,000 איש". שר הבריאות התייחס גם לפעימה השנייה בהקלות בסגר שאושרו אתמול, ואמר: "אנחנו עוד רחוקים מלחזור לשגרה, אבל אני שמח שאתמול אושר בקבינט שניתן לפתוח מספר תחומים בזהירות המתבקשת. הדרך עדיין ארוכה".

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב, הוסיף השר אדלשטיין: "הרבה מאוד תלוי באחריות אישית של האנשים. צריכים להבין שזאת לא חגיגה עדיין". בנוגע לדרכון הירוק שיקנה הטבות למתחסנים, אמר שר הבריאות כי החלוקה מאוד ברורה. איפה שיש כניסה ספונטנית יהיה קשה מאוד לבצע את העניין של הדרכון הירוק.

יחד עם ההקלות, בהן פתיחת בתי תפילה, אושרו אתמול הגבלות בנוגע לחגיגות הפורים בצל הקורונה. ההצעה כוללת איסור מסיבות, תהלוכות ואירועים רבי משתתפים; איסור משאיות שמחה; סעודות חג במסגרת המשפחה הגרעינית בלבד וסגירת קבר הרשב"י. הגבלות הפורים לא יכללו הגבלות תנועה, אלא רק הגבלות התקהלות. בנושא זה אמר אדלשטיין כי "בפורים אפשר לשמוע מגילה ולאכול סעודה בחוג מצומצם, אבל אסור להגיע להתקהלויות".