מרכז חיסונים לקורונה
מרכז חיסונים לקורונהצילום: Miriam Alster/Flash90

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) לקופות החולים כי בעוד כשבועיים תיגמר אספקת החיסונים מפייזר, ועליהן להיערך לקראת מתן חיסוני ''מודרנה''.

בחדשות 12 דווח כי המשלוחים הבאים צפויים להגיע עם מאות אלפי חיסונים, אך החיסונים ישמשו את מי שהתחסן במנה הראשונה ועדיין לא קיבל את השנייה.

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש סיפר אחר הצהריים על וריאנט חדש לקורונה שנפוץ באוגנדה שבמזרח אפריקה. בתדרוך לתקשורת אמר אש כי "נוכחותו של הווריאנט הבריטי מוערכת סביב 90% מהמאומתים היומיים. הוא מדבק יותר, בעיקר אצל ילדים צעירים".

''הפתרון לקטיעת שרשראות ההדבקה ולתחלואה הוא החיסון. לכו להתחסן בכל גיל, בדגש על נשים בהיריון ועל אוכלוסייה מעל גיל 50", הפציר פרופ' אש. לדבריו "אם פורים יעלה את מצב התחלואה, נצטרך ללכת לסגר נוסף".

מקדם ההדבקה עומד בימים האחרונים על 0.79 ומספר החולים הקשים בבתי החולים ממשיך לרדת פרופ' אש לא אופטימי במיוחד: "מספר המאומתים היומי עדיין גבוה מאוד וגם מספר החולים הקשה. אנחנו פוגשים יותר צעירים במצב קשה. לשם המחשה, מרבית המחוברים למכשירי האקמו הם צעירים בני 40 עד 60 ואף צעירים יותר.

"הווריאנט הבריטי מדבק יותר בעיקר בקרב צעירים ובסבירות גבוהה גורם לתחלואה יותר קשה בקרבם. אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים נפוצים אחרים באופן יומיומי. הדרום-אפריקני הוא 1% מהמקרים בארץ, זו תוצאה של סקר שעשינו בקרב הבדיקות החיוביות. אותרו גם שבעה מקרים של הווריאנט הקליפורני, ואתמול איתרנו מקרה אחד של וריאנט שנפוץ באוגדנה והמשמעות הקלינית שלו עדיין לא ברורה לנו''.

הפרויקטור סיפר כי ''הוריאנטים הולכים ללוות אותנו לאורך התקופה הקרובה והאתגר של ההתמודדות איתם, בעיקר עם הכניסה שלהם מחו"ל, כוללת ביצוע בדיקות, אכיפת בידוד, הארכת יכולות הריצוף שלנו, בדיקות PSR לאיתור וריאנטים ושימוש בכוח משימה של פיקוד העורף לקטיעת שרשרת ההדבקה. הפתרון לכל זה הוא החיסון. לכו להתחסן, בכל גיל", ביקש פרופ' אש.