נדב אבקסיס
נדב אבקסיסצילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

הסטנדאפיסט נדב אבקסיס השיב לרב דרור אריה שפרסם היום (חמישי) באתר ערוץ 7 "מכתב גלוי לנדב אבקסיס".

כזכור, הרב אריה כתב לאבקסיס לאחר שזה האחרון שיתף את דבריו של ח"כ אחמד טיבי נגד הלהט"ב וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הדברים שטיבי אמר נגד הלהט"ב, גרועים יותר מכל מה שאמר סמוטריץ' אי פעם (והוא לא. הוא תמיד אומר שהוא מכבד, אבל לא מסכים) אבל לנצח יקראו לו פשיסט והומופוב. אבל על טיבי תשמעו; 'אחמד ילד גדול', 'אחמד תתנצל' והכי נורא - 'אחמד- נפגעתי'! בבקשה, תמשיכו".

"לרב הזה, יו"ר מפלגת נעם לשעבר, היה דחוף לכתוב לי מכתב גלוי באתר של ערוץ 7", כתב אבקסיס לאחר שקרא את המכתב הגלוי. "לי היה דחוף להגיב לו".

וזה מה שענה לו אבקסיס בהודעת וואטסאפ: "שלום לך, אותי לימדו לכבד גם אנשים שלא מסכימים איתי. מצער אותי שהשתמשת בשמי במאמר/מכתב נגד טיבי. דבריו נוראים ומזעזעים, ומחשבותיך ודעותיך נוראיים לא פחות".

אבקסיס הוסיף, "מרגע שראיתי שאתה מתנועת נעם שהציבה לה למטרה להילחם בי ובשכמותי, אין לי רצון לנהל איתך שיח. אתם רודפים אנשים כמוני, נלחמים בי ובאורח חיי, ומכפישים אותנו, ולא חשוב שאנחנו יהודים ובני אדם לא פחות טובים ממך או מכל יהודי ואדם אחר".

"אז בהצלחה עם המכתב, ממני לפחות לא תקבל נקודת זכות אחת", כך אבקסיס.

הרב דרור אריה הגיב לאבקסיס:

''נדב שלום.

אני מבקש את סליחתך אם נפגעת, אני יכול גם להבין מדוע אתה חש כך, אבל זו לא כוונתי, למרות שאינני יכול להתווכח עם רגשותיך.

אתה טועה, אני מאוד מכבד אותך, כאדם וכיהודי. את מה אני מכבד? אני בטוח שאתה אדם עדין ורגיש, ויש בך נשמה טהורה, שגם היא איננה חפצה בדרך התרבותית שמיובאת מאירופה ואמריקה.

אתה פגוע מהעלבון האישי (למרות שמאז ומתמיד לא יצאו מאיתי שום התבטאויות אישיות) אבל עם ישראל ומסורת ישראל פגועה עשרת מונים מכל אירועי הגאווה, שפולחים כחץ את נשמת האומה.
יש לי אמפטיה לכל אדם, אמפטיה לכאב שעולה מדבריך, אך לא לגיטימציה לדרך שמנסים ארגוני הלהט"ב לכפות על רוב החברה בישראל.

זה לא רק טיבי שמאוהב במילים אבא ואמא, אלא רובו המכריע והנאור של עם ישראל, של כל העולם כולו.
לא ניתן לאיש למחוק את שני המילים האדירות הללו, או להמיר אותן בהורה 1 הורה 2.
כן, אנחנו בקרב תרבותי, לא רודפים אותך, ולא כופים אף אחד, יש בחירה חופשית.

אבל אזעק מעל כל במה תרבותית באמת, את האמת המוסרית הנצחית שכתובה בתורתנו הקדושה וחרוטה בנשמה של כל אחד ואחת מאיתנו. המשפחה הנורמלית, אבא ואמא הם יסוד קיומנו, ועל כולנו להגן עליה. ההפיכה התרבותית הפוסטמודרנית בתרגילים פסיכולוגיים, לא תצלח.

אני בטוח שאתה איש טוב וחפץ בטוב, ואין לי מאבק אישי נגדך, גם אם אני סולד מהדעות והאמונות להן אתה סוגד,אבל ארגוני הלהט"ב של הקרן החדשה שמנסים לשנות את הפרהסיה באופן מניפולטיבי, זה ממש לא טוב.

למרות הכל, אנשים אחים אנחנו.
שבת שלום.