בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהוצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תוצאות האמת מתבהרות עם התקדמות ספירת הקולות ואיסוף הנתונים בוועדת הבחירות המרכזית.

בוועדת הבחירות מעריכים כי ספירת כלל הקולות, כולל המעטפות הכפולות, תסתיים ביום שישי.

לאחר ספירת כמעט 87% מהקולות מונה גוש נתניהו עם בנט 59 מנדטים. הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד 17, ש"ס 9, יהדות התורה 7, כחול לבן 8, העבודה 7, ימינה 7, ישראל ביתנו 7, הציונות הדתית 6, הרשימה המשותפת 6, תקווה חדשה 6, מרצ 5 ורע"מ עם חמישה מנדטים.

תוצאות האמת:

תוצאות האמת:

לפי תוצאות המדגם שערך מנו גבע ממכון "מדגם" עבור חדשות 12, לגוש תומכי נתניהו יחד עם ימינה יש 59 מנדטים, אך בשלב זה עדיין מוקדם לקבוע האם נתניהו אכן יהיה ראש הממשלה הבא.

לפי תוצאות המדגם בחדשות 12: הליכוד עם 30 מנדטים, יש עתיד עם 18, ש"ס עם 9, הרשימה המשותפת - 10, ימינה - 7, כחול לבן - 7, העבודה - 6, הציונות הדתית - 7, ליברמן - 5, יהדות התורה - 6, תקווה חדשה - 6, מרצ - 6.

ממדגם חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס עולה כי הליכוד מקבל 31 מנדטים. יש עתיד עומדת על 17 בלבד. סיעת ש"ס עם 9 מנדטים, לאחר מכן הרשימה המשותפת וכחול לבן עם שמונה מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו, מרצ, העבודה, יהדות התורה וימינה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. הציונות הדתית עם שישה מנדטים ותקווה חדשה עם שישה.

לפי מדגם כאן 11, הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבלה 30 מנדטים בבחירות לכנסת ה-24. מפלגתו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קיבלה 18 מנדטים. ש"ס של אריה דרעי קיבלה 9 מנדטים, והרשימה המשותפת בראשות איימן עודה קיבלה 8 מנדטים.

כחול לבן של בני גנץ עם שמונה מנדטים, ימינה של נפתלי בנט זוכה ל-7 מנדטים, העבודה, יהדות התורה, הציונות הדתית וישראל ביתנו. תקווה חדשה של גדעון סער קיבלה 6 מנדטים וכך גם מרצ של ניצן הורוביץ. רע"מ של מנסור עבאס לא עברה את אחוז החסימה.

בנט: "אני איש ימין, נישאר פה לנצח נצחים"

יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט נאם אמש (שלישי) לאחר פרסום תוצאות המדגמים, המנבאים שמונה מנדטים למפלגתו.

"כל ממשלה שתקום, תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל - יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, אנשי ימין ושמאל", אמר בנט. "אני איש ימין, איש ארץ ישראל, נחוש לממש את ערכי הימין, אבל ימני אמתי לא מוחץ את יריביו האידאולוגיים אלא מיישם את ערכיו''.

בנט הוסיף: "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. עוד יעברו מספר ימים עד נדע את התוצאות, נמתין בסבלנות לראות מה תהיה תמונת הממשלה, אבל אני מבטיח דבר אחד - כל ממשלה שתקום תדאג לכלל האזרחים. אנחנו נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם. מסערה וכאוס ליציבות ולביטחון".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב הלילה (רביעי) לתוצאות המדגמים המנבאים שבעה מנדטים למפלגתו.

"זכינו לאחדות גדולה מאוד - בציונות הדתית, עם ציבור חרדי גדול, עם חסידי חב"ד, עם עולם גדול ונהדר של תשובה", אמר סמוטריץ'. ''ההישג הזה הוא תוצאה של החיבור הזה. אנחנו מקווים שהתוצאות הכלליות יבשרו על רוב למחנה הלאומי-אמוני במדינת ישראל".

עו"ד איתמר בן גביר, מספר 3 ברשימת הציונות הדתית, אמר בנאומו: "אני לא מאלה שאומרים משהו אחד לפני הבחירות ואחר כך משהו אחר. מעוניין ברפורמה במערכת המשפט, אני רוצה בית משפט אבל גם יועץ משפטי שלא יהיה חזק יותר מראש הממשלה".

''יש לי חלום שמערכת המשפט שלנו תעבור רפורמה. יש לי חלום שחיילי צה"ל יחיו במדינה שנותנת להם גיבוי", הוסיף בן גביר והודה לרב דב ליאור, למייסד ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ולפעיל הימין ברוך מרזל. "אני מקווה ששפי פז תוכל לחיות כאן בביטחון ולא לפחד".

צפו: ריקודים במטה הציונות הדתיתיהונתן גוטליב

עו"ד שמחה רוטמן, מספר 4 ברשימה, אמר לערוץ 7: ''תוצאות המדגם מאוד יפות ומשמחות. מקווים שעוד ישתפר אבל בוודאי שגם עם התוצאות האלה אנחנו שמחים. הסיבה האמיתית שיצאנו למסע הזה היתה בשביל סיכוי אמיתי לממשלת ימין. זה בהישג יד. המספרים מראים את זה ואנחנו מקווים מאוד שזה מה שיקרה".

שמחה רוטמן: שמחים בתוצאות, ממשלת ימין בהישג יד

מועמדת ''הציונות הדתית'' אורית סטרוק אמרה לערוץ 7: ''אנחנו שמחים מהמדגמים, בסך הכל אנחנו מרגישים הרבה זמן שיש ציבור גדול שצמא לזקוף את הראש, לזקוף את הקומה, להרים ברמה את הדגלים שלנו בלי להתבייש, פשוט להגיד את האמת שלנו שבאה מתוך תורה ואהבת ארץ ישראל''.