איש התקשורת, הסופר ואיש ירושלים הרב ישראל גליס מגיע לאולפן ערוץ 7 לראיון לקראת חג הפסח.

אנחנו בחג הזה חוגגים יציאה לחירות מבחינת הקורונה, והרבה עולים לירושלים. אתה מרגיש את זה?

"אני מרגיש את זה בטלפונים. כולם שואלים לאן אפשר להגיע ואיפה אפשר להתפלל. השנה גם ברכת כוהנים היא יומיים- בשני ושלישי. גם בגלל הצפיפות וגם בגלל שיהיו המונים שיגיעו לירושלים"

זה היה קשה לראות את ברכת הכוהנים המצומצמת בחגים האחרונים?

"בהחלט, הייתי שם. לא רציתי להפסיד מכיוון שאני הייתי גם בפעם הראשונה שעשינו אז בביתו של הוגה הרעיון - הרב גפנר. ומאז כל שנה ביום הפטירה של אהרון הכהן עושים ברכת כוהנים. כבר יותר מ-40 שנה.

אמרתי אני אלך על אף שזה מצומצם. ישבתי על אחד הגגות וזה היה עצוב מאוד. לשמוע את הכמות הקטנה של הכהנים. כי כשהכהנים היו מברכים בברכת הכוהנים זה הד שנשמע עד להר הבית למעלה. זה משהו מדהים.

הרב אייגרון מספר על ברכת כוהנים שהוא עשה בהר הזיתים שאמרו לו שאם יגיעו 300 כוהנים תבוא הגאולה. הוא הביא 300 כוהנים ואז גילו שרובם לא כשרים. אני מקווה שהשנה תהיה ברכת כוהנים המונית"

שאתה מביא מטיילים לירושלים - זה הסיפורים שמדברים, או אתה שמספר?

"זו ירושלים שמספרת. ירושלים כל שנה היא שונה. בונים כל הזמן"

ולך זה מפריע שמחדשים?

"זה מה שהקב"ה רוצה. להפך, כמה שיותר לבנות. להכין את הדרך למשיח. הכניסה לירושלים מדברת בפני עצמה"

סיפור שאהוב עלייך במיוחד.

"אני אתן לך סיפור עכשווי. לפני כמה שנים שרפתי את החמץ, ואני תמיד שורף ברגע האחרון כדי לתת לחתולים ולכלבים. שלא יהיה בל תשחית. באותה שנה התקשרו אלי לפני ששרפתי את החמץ ואמרו לי- תבוא מהר ר' שלמה זלמן אוירבך קורא לך. לקחתי מונית מהר ונסעתי לרב. כשאני מגיע הוא אומר לי- 'טוב שבאת. יש לי פה 5 מעטפות, תביא את זה למשפחות האלה'. אמרתי לו- המשפחות האלה קיבלו הכל. מה הם צריכים עכשיו? אז הוא אומר לי-' אתה לא רוצה אני אבקש מהבן שלי' אמרתי לו מה פתאום ולקחתי לחלק למשפחות. כשחילקתי את המעטפות הסקרנות הרגה אותי אז פתחתי את אחת המעטפות וראיתי כרטיסים לגן החיות. לא הבנתי מה זה צריך להיות אבל לא שאלתי שאלות.

ביום הראשון של חול המועד באתי לבקר את ר' שלמה זלמן אוירבך, אז הוא מיד שאל אותי- 'פתחת את המעטפות?' ואמרתי לו כן. ואז הוא הסביר לי- 'המשפחות האלה יש להם הכל. שאלתי את הבן שלי מה עושה משפחה רגילה בחול המועד- ואמר לי שהם הולכים לגן החיות. אז אמרתי שלא ייתכן שהם לא ילכו ויריבו בבית. אז עשיתי קמחא דפיסחא, עם כרטיסים לגן החיות".

הסיפורים של ירושלים מגיעים מכל המגזרים- הסיפורים שלך הם גם על הרבנים הספרדיים וגם על הרב קוק?

"בטח. סבא שלי היה חסיד של הרב קוק. עד היום אני שר במוצאי שבת שירים שסבא שלי שמע אצל הרב קוק. עד היום אני הולך למסע המושבות. ניסיתי לשחזר את המסע עם קבוצת רבנים ולא הלך"

זה חיבור שלא מובן מאליו היום.

"בהחלט. אבי הכין ספר. חיי ר' חיים מזוננפלד. שכולו סיפורים על הקשר שלו עם הר' קוק"

אתה מוצא עוד סיפורים? איך זה קורה?

"אני מופיע הרבה בבתי אבות. אני מביא לאנשים תמונות הפוכות. ואז אני אומר להם להפוך את התמונה והם מתחילים לספר."