מיקי גיצין
מיקי גיציןצילום: יח"צ

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, תומך בהקמת קואליציה שמתכנן ''גוש השינוי'' - חיבור מפלגות הימין, המרכז, השמאל והערבים כדי להוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלפור.

אחת האפשרויות הנשקלות בשמאל הן להעמיד בראשות הממשלה את נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה, מתוך הנחה שזו הדרך היחידה לשכנע את בנט להקים ממשלה עם השמאל והערבים.

מיקי גיצין הסביר בחשבון הטוויטר שלו מדוע הוא תומך במהלך כזה: "בנט עדיף מנתניהו, אם אפשר לומר זאת כך, משתי סיבות: א. מנגנון הכוח והשליטה של נתניהו - נוצרה שם מערכת חסרת מעצורים ונטולת גבולות, לוקח זמן לבנות מערכות כאלה. לבנט לא תהיה כזו. ב. הקואליציה שתיווצר (אני לא מאמין שתיווצר) תגביל את בנט מאוד. זה יהיה ממש מהלך להוצאת נתניהו, וזהו".

אמש דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מציע לבנט להצטרף לליכוד, בתמורה להמלצה עליו לנשיא בשבוע הבא.

ההצעה של נתניהו לבנט כוללת שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, ללא קשר לשאלה מתי הן יתקיימו.

בנוסף, מוצע לבנט ייצוג באותו יחס במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה, דהיינו כ-17% מחברי כל המוסד. נתניהו נפגש השבוע עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כדי לקבל את הסכמתו למהלך.

מימינה נמסר בתגובה, "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".