מבצע ''שומר החומות'' נמשך גם היום (רביעי) עם מאות רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר ערי ישראל, כולל לבאר שבע, אשדוד ודימונה.

צה''ל הגביר את היקף התקיפות ברצועת עזה ושר הביטחון בני גנץ מבקש להאריך בשבועיים את ההכרזה על מצב מיוחד בעורף.

צה"ל חיסל ארבעה בכירים במטה הכללי של חמאס, המקורבים למוחמד דף. מוקדם יותר נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עומר טביב ז״ל מירי נ"ט של מחבלי חמאס לעבר עוטף עזה. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני.

מאז תחילת המערכה נהרגו חמישה בני אדם בישראל. שרי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו ב-17:30 ויצביעו על הרחבת המבצע. הממשלה תתכנס לאחר מיון לדיון מיוחד בבור בקריה בתל אביב.

16:59

הותר לפרסום שמו של עומר טביב ז"ל, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל, בן 21 מאליקים, שנהרג מירי הנ"ט ששיגר חמאס מרצועת עזה לשטח ישראל. לוחם צה"ל נוסף נפצע באורח קשה וקצין צה״ל נפצע באורח בינוני.

לכתבה המלאה

16:35

חמאס מאשר: באסם עיסא, מפקד חטיבת עזה בזרוע הצבאית, נהרג ביחד עם כמה מפקדים נוספים - בתקיפה של ישראל.

16:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר פצועים בבית החולים וולפסון בחולון. בהצהרה לתקשורת הוא אמר: ״חיסלנו מפקדים בכירים של חמאס כולל מח''ט עזה וזאת רק ההתחלה. אנחנו נכה בהם מכות שהם לא חלמו עליהם״.

15:27

כלי טיס של צה״ל תקף כלי רכב ובו חוליית משגרי נ״ט של ארגון הטרור חמאס מגדוד סג׳עייה.

14:45

מטוסי קרב של צה"ל תקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה, שפעלו מתוך מרחב אזרחי ושימשו לייצור של תשתיות טרור.

ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה.
צה"ל נוקט באמצעי זהירות ככל הניתן לצמצום פגיעה אפשרית באזרחים ובמבנים אזרחיים במהלך פעילותו הצבאית.

13:58

כוחות צה״ל ושירות הביטחון הכללי ביצעו היום מבצע מורכב וראשון מסוגו לסיכול בו זמני של מספר מפקדים בכירים בחמאס, בעיר עזה ובחאן יונס.

המפקדים הבכירים מהווים חלק מרכזי מ״פורום המטה הכללי״ של חמאס ונחשבים מקורבים לראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף.

לכתבה המלאה

13:50

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא במתקפה חריפה על ערביי ישראל שלוקחים חלק בהתפרעויות ברחבי הארץ: "מראה הפוגרום בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח.

''ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים", הוסיף הנשיא. ''שתיקת ההנהגה הערבית אל מול הפרעות הללו היא שתיקה מחפירה שמהווה רוח גבית לטרור ולפרעות ומעודדת את הקרע בתוך החברה שבה אנו חיים ונמשיך לחיות גם כשהכל יעבור''.

13:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע בצהריים (רביעי) לסיור בעיר עכו, שם התרחשו כמה התפרעויות בהשתתפות מאות ערבים שגם בזזו חנויות, פגעו ביהודים ושרפו כלי רכב.

נתניהו התייחס למהומות בערים המעורבות ואמר כי "יש שורה של אירועים שהתנקזו אחד לשני, אנחנו מפעילים את כל כובד כוחנו כדי להגן על המדינה מאויבים מבחוץ ומפורעים מבפנים".

"הערב נכנס את הקבינט, יש התפתחויות קשות, כולל הירי נ"ט", אמר ראש הממשלה שהגיע להערכת מצב בתחנת המשטרה בעכו יחד עם ראש העיר, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ובכירים נוספים.

13:42

כלי טיס של צה״ל תקפו שתי חוליות של משגרי נ"ט.

13:23

צה״ל השמיד משגר רקטות של חמאס שהיה מכוון לערים אשדוד ואשקלון. המשגר היה ערוך לשיגור מיידי של עשר רקטות מצפון רצועת עזה. דובר צה''ל: ''צה"ל ממשיך במאמץ לסיכול חוליות טרור ושיגור רקטי. יש להמשיך להישמע להוראות פיקוד העורף''.

13:09

כלי טיס של צה״ל תקף חוליית שיגור כטב"ם נפץ של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. החולייה הותקפה בזמן ההכנות לשיגור הכטב"ם לשטח ישראל.

11:33

צה"ל ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות טרור ברצועת עזה. משרד הבריאות בעזה מדווח: 43 הרוגים ו-296 פצועים מתקיפות צה"ל ברצועה.

10:41

ירי נ"ט בוצע מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. אדם אחד נהרג ושני בני אדם נוספים נפצעו אנוש וקשה. חמאס לקח אחריות. מחבלים משגרים מטחי רקטות כבדים לעבר יישובי העוטף.

לכתבה המלאה

ד"ר רפאל סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א שטיפל בפצועים סיפר: "ביצענו בשטח מיון ראשוני לשלושה פצועים, אחד מהם היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעות הדף ורסיסים, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול לבית החולים כשמצבו אנוש. פצוע נוסף היה בהכרה מעורפלת וסבל מחבלות קשות בגפיים ופגיעות הדף והפצוע השלישי היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות רסיסים. פינינו את הפצועים לבית החולים תוך טיפול רפואי וייצוב מצבם. במשך כל האירוע נשמעו אזעקות ופעלנו תחת אש"

10:07

צה"ל הסיר את החשש לחדירה מעזה, שבגינו התבקשו התושבים בעוטף עזה להיכנס לבתים ולהישאר במרחבים מוגנים.

09:56

תושבי היישובים בעוטף עזה המתגוררים עד ארבעה קילומטרים מגדר הרצועה הונחו להסתגר בבתים, לנעול דלתות ולהימנע מלהסתובב ביישוב.

בהנחיית צה''ל נאמר כי "לא תתאפשר כניסה ויציאה מהיישובים עד הודעה חדשה".

09:16

צה"ל תקף את ביתו של בכיר בארגון הטרור חמאס, צאלח דהמאן, אשר שימש כמחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

08:13

לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש אשר חצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

06:54

חיל האווויר תקף במהלך הלילה בית של בכיר בחמאס ששימש גם כמחסן לאמצעי לחימה של הארגון. צה"ל גם חיסל שני בכירים בחמאס ותקף בניין רב קומות נוסף של הארגון, שבו שכנו בין היתר מטות המודיעין והגדה של הארגון.

בתדרוך שקיים דובר צה"ל הוא התייחס לתקיפות הנרחבות לאורך הלילה: "הותקפו בתיהם של מח״ט העיר עזה, באסם עיסא, מח״ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי, אשר שימשו כתשתיות טרור".

"הבוקר (רביעי) תקפנו נכסי תת קרקע של חמאס תקיפה רחבה. תקפנו בניינים רבי-קומות, שבהם היו מפקדות וסיכלנו 2 בכירים ששהו בבניין. עד כה תקפנו 500 מטרות בתגובה לכ-850 רקטות שנורו לעבר שטח ישראל".

תת-אלוף זילברמן הבהיר כי "לחמאס הולך ויורד אורך הנשימה, אבל יש להם עוד יכולת לערות רקטות לימים רבים – אנחנו נערכים גם לתרחיש של ירי לצפון השרון. לא הופתענו שהם יורים כך, היכולת הזו הייתה לנו מוכרת".

06:06

צה״ל סיים כעת גל תקיפות במסגרתו הותקפו בתי בכירים בארגון הטרור חמאס ששימשו כתשתיות טרור. הותקפו בתיהם של מח״ט העיר עזה, באסם עיסא, מח״ט חאן יונס ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס מוחמד יאזורי, אשר שימשו כתשתיות טרור.

05:11

במבצע משותף של צה״ל ושירות הביטחון הכללי סוכלו לפני כשעתיים פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס ובינהם חסן קאוגי, ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בבטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

04:29

כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי.

04:17

צה״ל תקף רב קומות נוסף של ארגון הטרור חמאס בו שכנו בין היתר מטות המודיעין והגדה של הארגון.

מטוסי קרב של צה״ל תקפו לפני זמן קצר מבנה שבשימוש ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל בצפון רצועת עזה.

במבנה נמצאים מטה המודיעין, מטה הגדה, מחלקת ההסברה וחטיבת עזה של ארגון החמאס. טרם התקיפה צה״ל הזהיר את האזרחים ששהו בבניין ונתן להם שהות מספקת להתפנות מהמבנה. צה״ל ממשיך בתקיפת יעדי טרור ברצועת עזה בשעה זו.

03:57

ח'ליל ונאדין עווד, נערה בת 16 ואביה כבן 52, נהרגו הלילה (רביעי) מפגיעה ישירה של רקטה ברכב פרטי בכפר דהמש שליד לוד.

מעט לפני השעה 03:00 נשמעו אזעקות בגוש דן, בשרון, וכן באזור באר שבע. אזעקות נשמעו גם בשפלה ובאשקלון. תושבים בגוש דן דיווחו על שמיעת פיצוצים. ביהוד פגעה רקטה פגיעה ישירה בית. לא היו נפגעים, המשפחה שהתה במקלט.

בארגון חמאס טענו כי "שיגרנו 110 רקטות לעבר גוש דן ושדה התעופה בן גוריון". עוד נמסר כי "מטח הרקטות למרכז, לדרום ולנתב"ג הינו תגובה על המשך התקיפות הישראליות נגד מבנים ומגדלים אזרחיים ברצועת עזה".

באירוע נוסף, הוזנקו צוותי מד"א ליישוב בשפלה, לאחר שדווח על פגיעה ישירה בבית פרטי. הצוותים העניקו טיפול רפואי לשני נפגעים קל מרסיסי זכוכיות, ביניהם גבר כבן 60 עם פציעה בעין וגבר כבן 50 עם חתך קל בראש.

03:18

צה״ל תקף בשעות האחרונות מספר יעדי ופעילי טרור משמעותיים במרחב רצועת עזה. התקיפות נמשכות גם בשעה זו.