בעיר לוד נמשכות כבר ימים ארוכים ההתפרעויות של ערביי המקום כשאליהם הצטרפו בימים האחרונים גם ערבים ממזרח ירושלים, ובמסגדים בעיר נשמעות דרשות הסתה חריפות נגד היהודים.

תושבי העיר לוד תיעדו את אחת הדרשות של מטיף שהגיע לעיר מבחוץ והוא הלהיב את ההמון להמשיך להאבק. המטיף אמר, "הוכחתם כי יסודותיו של מסגד אלאקצא נטועים עמוק בליבותיכם, הו עובדי אללה. אנחנו איננו הטרוריסטים, אתם הטרוריסטים. אנחנו לא הרוצחים, אתם הרוצחים. אנחנו לא הפושעים, אתם הפושעים. אנחנו איננו המחבלים, אתם המחבלים".

"ובכן עובדי אללה, אללה זיכה אתכם בכבוד בעיר הזאת. אללה גידל ופיאר אתכם והוסיף לשבחיכם. זיכה אתכם כאשר נפל השהיד הראשון מקרבכם, שהיד שנפל למען המסגד אלאקצא המבורך. אנחנו אומרים כי מסגד אלאקצא יישאר המסגד שלנו ישאר כך שאין לשום יהודי זכות להיות בו או בעפר מחוצה לו אפילו אם יהרג אצלנו שהיד בכל יום", אמר המטיף הערבי תוך שהקהל קורא 'אללה אכבר' מספר פעמים.

"המסגד יישאר רק למוסלמים לבדם, ישאר כך גם אם ייפול אצלנו שהיד בכל יום. ואולם מדוע נפל אותו השהיד? מדוע הוא נהרג וקיפח את חייו? מת מסיבה אחת, משום שבעיר הזאת שולטת כנופיה של טרוריסטים, כנופיה של מחבלים, כנופיה של פושעים".