אליסף פרץ
אליסף פרץצילום: תומר בן אבי

המירוץ לנשיאות | אליסף פרץ, בנה של כלת פרס ישראל מרים פרץ, משוכנע שאילו הדבר היה תלוי באזרחי ישראל - אמו היתה נבחרת לנשיאת המדינה.

"אמא אולי לא הגיעה מהמקום הפוליטי, אבל אותה העם כבר בחר. הכנסת אמורה לייצג את הרצון הזה. יש פה מערכת של אינטרסים שלא הכרתי, זה משהו שצריך ללמוד", אמר פרץ לגלי צה''ל.

לדבריו, "יש אנשים שבחרו בגדולה, ויש אנשים שהגדולה נכפתה עליהם. הגדולה הזו נכפתה על אמא. העם צריך את המסרים של האמונה, הציונות ואהבת הארץ".

הבחירות לנשיאות יתקיימו ביום רביעי ה-2 ביוני, וביום ראשון הקרוב ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם מרים פרץ. למחרת ייפגש נתניהו עם המועמד הנוסף לנשיאות, יצחק בוזי הרצוג, אולם ראש הממשלה לא צפוי להביע תמיכה באחד מהם.

ראשי רשויות בליכוד לוחצים בימים האחרונים על ראש הממשלה כדי שיביע תמיכה רשמית במרים פרץ לנשיאות המדינה.

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל גייס ראשי רשויות של הליכוד כדי שיקראו לנתניהו לתמוך בפרץ, ביניהם ראש עיריית בית שאן וסגן השר לשעבר ז'קי לוי, ראש המועצה המקומית גבעת זאב יוסי אברהמי, ראש המועצה המקומית מעלה אפרים שלומי ללוש, ראש מועצת קריית ארבע-חברון אליהו ליבמן, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת יסוד המעלה אילן אור, ראש מועצת מטולה דוד אזולאי ונוספים.

במכתב ששלח כשריאל לראש הממשלה, לשרים ולח"כים של הליכוד, הוא כתב כי "זהו צו השעה של מדינת ישראל, אני קורא לכם להעביר לעם מסר של אחדות ולכידות - ולבחור במרים פרץ לנשיאה הבאה של מדינת ישראל".

פרץ מתמודדת לתפקיד הנשיאה מול יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר, יצחק בוז'י הרצוג. "הימים הקשים שעוברים על כולנו הביאו אותי לקבל החלטה עליה חשבתי רבות בחודשים ובשבועות האחרונים, להתמודד על תפקיד נשיאת המדינה", אמרה פרץ לאחר שהחליטה להתמודד.

היא הוסיפה כי "לא כך דמיינתי את הכרזת התמודדותי על תפקיד נשיאת מדינת ישראל. רצה הגורל וסד הזמנים שהוכתב בכנסת מחייב אותי להגיש את מועמדותי כשברקע קולות הטילים, וצה"ל יחד עם כוחות הביטחון האחרים פועלים להגנה על אזרחי המדינה, אך דווקא בעת הקשה הזו, כשהמדינה שלנו עומדת למבחן, זה הזמן לאחדות".