בלוד, כך מסתבר, ממשיכים להפתיע ובשיחה עם ערוץ 7 מספר נועם דרייפוס, מנכ"ל המרכז לחנוך וחברה בלוד, על ההתרעננות וההתפתחות החדשה בעיר.

"אנחנו אחרי חודש מאתגר וזהו, אנחנו חייבים להתקדם קדימה", אומר דרייפוס הרואה באירועים הקשים שחוותה העיר עדות נוספת לצורך בנוכחות יהודית מוגברת ומתוגברת בעיר. "אנחנו קוראים עם ישראל להיות חלק מהאתגר, חלק מהשליחות וחלק מהקהילה".

על מידת ההתעניינות והרצון להשתלבות בקהילה קובע דרייפוס כי אנשים רוצים להיות חלק מדבר גדול, ועוד קודם לפרעות והמהומות הרצון להשתלב במרקם החברתי המיוחד של העיר לוד היה גבוה. "אנשים פונים אלינו ורוצים להיות חלק, ואנחנו כאן כדי לקלוט אותם, להגדיל את הקהילה, להגדיל את הציונות ולהגדיל את האחיזה שלנו כאן ובעזרת ה' נצליח יחד עם כולם".

לחוששים הוא אומר כי אין מקום רצון ויכולת להסתיר את המציאות כפי שעם ישראל ראה אותה בדיווחי החדשות, אכן מדובר באתגר אך לא חששות. "אין כאן סכנה. יש כאן משפחות עם ילדים, מוסדות חינוך ועוד וככל שנהיה כאן רבים יותר האתגר יהיה קטן יותר והניצחון שלנו על הפרעות שהיו פה יהיה יותר מוחץ".

לפרטים על שנת שליחות בלוד לחצו כאן

על האווירה בשכונת רמת אשכול שהייתה במוקד תשומת הלב החדשותית, אומר דרייפוס כי השכונה מתאפיינת בקהילתיות ובמשפחתיות הכוללת משפחות צעירות מהציונות הדתית לצד רווקים ורווקות מכפר הסטודנטים של בני עקיבא, לצד משפחות וותיקות בני העדה האתיופית ותושבים וותיקים המתגוררים בשכונה מזה עשרות שנים. "זה עם ישראל כולו שנמצא כאן והאירועים האחרונים הם שגרמו לנו להיות קהילה יותר מאוחדת ויותר מבינה את החשיבות של הביחד. היום יותר כיף ויותר משפחתי להיות כאן".

לדבריו החיים בהיבט החיצוני שלהם חזרו למסלולם, אך בהיבט הפנימי יש הפנמה עמוקה יותר של חשיבות החיים בקהילה המיוחדת שבשכונה. "יש כאן סטודנטים, יש חוגים, כל מה שקורה במקום נורמאלי, עם משמעות".

לפרטים על שנת שליחות בלוד לחצו כאן