ח"כ קושניר (במרכז) לאחר בחירתו ליו"ר ועדת הכספים
ח"כ קושניר (במרכז) לאחר בחירתו ליו"ר ועדת הכספיםצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים בחרה את ח"כ אלכס קושניר לתפקיד היו"ר על פי המלצת הוועדה המסדרת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך פתח את הישיבה ואמר, "כבר בשבועות האחרונים ניכר כי אלכס מנהל את הוועדה בצורה מדהימה, ומצליחים להגיע להסכמות עם כל הצדדים, למרות הוויכוחים הפוליטיים הכי קשים, ואני גאה להגיש את השם של אלכס להצבעה ליו"ר הוועדה".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי הוסיף, "בשנים האחרונות הייתי חבר של קבע פה בוועדה וכמעט לא הפסדתי דיונים. הצבעתי ב-70 אחוז מהמקרים עם הממשלה, כי התקציבים היו לטובת אזרחי המדינה ולטובת המדינה. לא עשיתי חשבון של אופוזיציה או קואליציה, לעיתים באו אלי בטענות מהאופוזיציה, זה לא עניין אותי, עניין אותי מה טוב למדינת ישראל".

"תעשו שיעורי בית, תבואו מוכנים, וכך תוכלו לבוא לכדי ביטוי. הוועדה עבדה הרבה גם על עוולות חברתיות, מניעת סגירת מפעלים, הרשימה ארוכה ואתם יכולים לנצל את הכוח שניתן לכם כדי למנוע עוולות חברתיות כלכליות. אני מכיר אותך היטב אלכס, סומך עלייך ומאחל לך הצלחה בהמשך הדרך", הוסיף לוי.

יו"ר הוועדה הנבחר, ח"כ אלכס קושניר אמר, "אני מתרגש, זו לא הוועדה שלי ולא שלנו, זו הוועדה של הציבור. לפני שלושה שבועות הגעתי ליום חמישי, ישבתי בחדר, עם ערימת ניירות על השולחן ופתאום הרגשתי את כובד האחריות, יו"ר הכנסת דיבר על 450 מיליארד, אתה מרגיש שזה כסף ציבורי, והיחס צריך להיות בחרדת קודש. חשוב שנהייה ישרים והגונים, נוכל לשתף פעולה ולדבר, גם אופוזיציה וגם קואליציה. כולם צריכים לקבל אפשרות לדבר ולא רק לדבר אלא גם לבוא לידי ביטוי".

"גם אני כחבר אופוזיציה בוועדה הצבעתי לא פעם עם הקואליציה שחשבתי שזה נכון, וידענו להשפיע על החלטות של הקואליציה ולנתב אותן למקומות הנכונים, וזה מה שאני מצפה מהאופוזיציה הנוכחית. ננסה לעשות הכל כדי להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת הוועדה, נעשה הכל כדי לדאוג לכל הציבור בישראל", סיכם.