לפיד בבריסל
לפיד בבריסלצילום: דוברות האיחוד האירופי

אחת היועצות של שר החוץ יאיר לפיד שהיתה עימו בטיסה חזרה מבריסל נמצאה חיובית לקורונה.

יתר הנוכחים בטיסה כולל שר החוץ לפיד נבדקו גם הם וקיבלו תשובה שלילית.

לאחר היוועצות עם משרד הבריאות נכנסו שר החוץ והצוות שלו לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות.

קבינט הקורונה שהתכנס הערב (חמישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים החליט על קיצור ימי הבידוד לשבעה ימים.

על פי הצעת שר הבריאות וראש הממשלה, תקופת הבידוד תימשך שבוע בלבד בכפוף לבדיקה שלילית. הצעד נועד כדי לרתום את הציבור לעמוד בהנחיות הבידוד.

ראש הממשלה נפתלי בנט: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר.

''יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה - הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד''.

בנט הסביר: ''אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם. אנחנו באים לקראת הציבור. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד ננצח את המגיפה הזו".

במשרד הבריאות מבקשים מהקבינט להחזיר את "התו הירוק" שיחול רק על פעילויות במקום סגור עם יותר מ-100 אנשים. התו הירוק יאפשר למעשה כניסה ללא מגבלות למחוסנים, מחלימים ונבדקים.

בתוך התו הירוק ייכללו חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. לעומת זאת, לא יידרש תו ירוק בכניסה לקניונים בפרט ובפעילות מסחר בכלל, וכן בכניסה לתחבורה ציבורית.

בנוסף ימליץ משרד הבריאות לקצר את ימי הבידוד ל-7 ימים עם הצגת בדיקה שלילית.

730 חולי קורונה חדשים אובחנו ביממה האחרונה בישראל. מספר החולים במצב קשה הוא 45 ומתוכם 10 מונשמים. עד כה נפטרו 6,439 חולים מהנגיף.