קורונה
קורונהצילום: איסטוק

על אף שגיאותיו הרבות של בנימין נתניהו, בהשוואה ליתר ארצות תבל הגיעה ישראל בהנהגתו להישגים מרשימים במאבק במגיפה העולמית, לחיסון אחוז גבוה מן האוכלוסייה, וליציאה מהירה – מהירה מדי! – מן המשבר.

אילולא הציבור, שנהג בחוסר אחריות משווע, היינו יכולים להיות אפילו במקום טוב יותר, ועם מספר קטן בהרבה של קורבנות. מחיר כבד מדי בגין שאננות וזלזול שאין להם כל הצדקה.

הממשלה החדשה קיבלה לידיה מדינה במצב טוב למדי. כך, למשל, בתחום המאבק בקורונה יש לה נקודת פתיחה לא רעה: שיעור מרשים של מחוסנים. ניהול נבון של המשבר מחייב בראש ובראשונה הכרה בכך שהמשבר עדיין כאן – לאורך זמן – או במלים אחרות: קורונה זה כאן.

על כן, מאד מדאיגה המגמה הנשמעת מכיוון ישיבת הממשלה כאילו ניתן להסתפק ב"בלימה רכה" של הנגיף, ב(המשך) אי-ההתמודדות עם המחדל הזועק לשמיים בנמל התעופה בן-גוריון, בגישה המתירנית כלפי אירועים רבי משתתפים, וכו'. ניתן לומר: מי שמתיר חתונות המוניות ייאלץ להתמודד עם הלוויות המוניות.

מדיניות הממשלה החדשה מנסה להיטיב עם העם באופן בלתי מידתי, מסר המתורגם על-ידי הציבור – שוב ושוב – לשאננות ולזלזול. הסרת המסכות והחזרה לשגרה – בטרם עת – מתורגמים להפקרות מתפשטת, שההמשך הצפוי שלה הוא תחלואה מפושטת  ופתיחת שערי הארץ לזנים אלימים יותר, שכלפיהם החיסונים עלולים להיות פעילים פחות.

אם נשווה, למשל, את התנהגותו של שר הבריאות ניצן הורוביץ לזו של שר הבריאות (לשעבר) יעקב ליצמן ניווכח שההפקרות ב- נתב"ג רק מתרחבת. ליצמן נהג במדיניות מתירנית לגבי חרדים בנמל התעופה, ואילו הורוביץ מרחיב את ההפקרות לכלל האוכלוסיות. כפי שהשר הנוכחי מתנהג, עוד נתגעגע ל- ליצמן .....

ראש הממשלה בנט נקרא לחזור בו מהמדיניות המקלה - "הבלימה הרכה" – ולשוב בעוד מועד למדיניות אחראית. אם יתפתה לדרכם של שר הבריאות ושל שרת החינוך, עוד שנת לימודים צפויה לרדת לטמיון.