מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון, מסביר את מכתב הרבנים שנחשף בערוץ 7 ובו קוראים רבני הציונות הדתית לשתף פעולה עם הממשלה החדשה.

''הקמת הממשלה הזאת נעשתה באילוץ מאוד גדול ולא ממשלה של לכתחילה. אין ספק", אמר הרב לבנון. ''מנינו כמה נקודות שליליות בעצם הקמתה של הממשלה אבל לפעמים אין ברירה גם בהלכה יש מצבים של לכתחילה ושל בדיעבד''.

בראיון לרדיו קול ברמה אמר הרב לבנון: ''הממשלה הזאת גם אם נאמר שלכתחילה לא צריך היה, היום היא הממשלה. מי שמתעלם ממנה הוא כמו בת יענה שטומנת את הראש בחול. אין טעם לא להתקיף אותה ולא להתעלם ממנה היא יכולה לפעול לטובה ויכולה לפעול לרעה. ככל שנתקיף אותה יותר היא כך תפעל לרעה''.

באשר לגזירת ליברמן נגד משפחות האברכים אמר הרב לבנון כי ''מי שפועל ברגש באמת מרגיש שאיננו יכול לשתף פעולה עם איווט אביגדור ליברמן. כי הוא אפשר לקרוא בכל הכינויים שהוא כבר זכה להם. אבל אני שואל, עפר אני לרגליו של הרב קנייבסקי. אני אומר את זה במלוא הצניעות. אבל מה יעזור זה שהוא אומר שליברמן יגיע לגיהנום? גם אני יודע שהוא יגיע לגיהנום אבל זה לא מה שמרתיע אותו.

''אם נשאל את עצמינו מה יפרסם ליברמן לקראת הבחירות הבאות הוא יפרסם בדיוק את הקביעה של הרב קנייבסקי שליט"א שהוא יגיע לגיהנום. נותנים דלק לזה''.

''סור מרע. לא צריך לחרף ולגדף אותו. לא מפני שהוא צדיק הדור אלא מפני שזה לא מועיל ולהיפך זה רק מרומם את המעמד שלו בקרב מצביעיו. אם הוא יגיד תראו איך רבנים מדברים עליי אז יש ציבור גדול לצערינו שהולך איתו. זה נותן לו דלק''.

''מה העשה טוב? עשה טוב, הממשלה הזו היא ממשלה שכמה שחושבים שאפשר להפיל אותה הדבק שמחזיק אותה זה הידיעה שכל אחד כמו ליברמן שזכה סוף סוף להיכנס לממשלה והוא שר האוצר בשבילו זה הישג כביר. הוא לא יוותר עליו כל כך מהר. כנ"ל מרצ כנ"ל העבודה לא יוותרו''.

''בוודאי יש חשיבות למחאות. גם אנחנו מוחים. אבל צריך לפעול בהגיון. ודאי שצריך למחות על הדבר הזה. איזו שאלה? אבל חרמות וגידופים לא יעזרו. כשאני אומר לשתף פעולה זה לשתף פעולה למשל להגיע לחברי ממשלה נוספים, אני אפילו הייתי אומר - אני מצר מאוד על זה שבממשלה של היום תראה מה האירוע ממהלכים מאוד קיצוניים. האויב של הטוב ביותר זה המצויין. אז רצו ללכת לממשלה מצויינת והיום אין אף מפלגה דתית בממשלה. הליכוד שהיא מפלגה ימנית היא לא בממשלה. אין אף אחד''.

''אני לא מדבר על פוליטיקה אני מדבר על היגיון בריא. ככל שנחרף ונגדף כך נשיג פחות הישגים. חבר הכנסת גפני אתה מחרף ומגדף את מתן כהנא שהוא היום שר הדתות. מה תרוויח מזה? בא תנהל איתו משא ומתן''.

הרב לבנון הוסיף: ''חבר הכנסת גפני שבמפלגתו יצעק כמה שהוא רוצה. אבל בחוץ זה ללא תועלת. זה מרחיק כל אפשרות להשיג הישגים. המכתב הזה יביא לשיתופי פעולה ונשיג כמה הישגים שאנחנו יכולים''.