פאינה קירשנבאום
פאינה קירשנבאוםצילום: פלאש 90

הח"כים החרדיים הגיבו בעוקצנות לנוכח עונש המאסר הממושך שהוטל על סגנית השר לשעבר מישראל ביתנו פאינה קירשנבאום.

״מסכנה פאינה קירשנבוים, את המיליון שקל איווט ליברמן כנראה יסדר לה, אבל נשארו לה תשע שנים בכלא״, אמר ח"כ מאיר פרוש.

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "גם היום הזה אסור לשכוח שהפשע הגדול ביותר של פאינה קירשנבאום ושל מפלגת ישראל ביתנו הוא המלחמה נגד כבשת הרש של ילדי ישראל והאימהות החרדיות. שלילת זכויות אדם בשם "מיצוי כושר השתכרות" היה הדגל שלה וחבריה.

"פאינה קירשנבאום הצהירה בכנסת שצריך לבטל את ההנחות בארנונה והסבסוד על המעונות למשפחות החרדיות. איתה הלכו חברי מפלגתה, שמימשו עכשיו את החלום הנפשע שלה. דמעת העשוקים ואם יהודיה, לא תימחה", הוסיף.

ח"כ אורי מקלב אמר: "במשך שנים רבות 'ישראל ביתנו' לוקחים את הכסף הציבורי של כל עם ישראל לצורכיהם הפרטיים. בישראל ביתנו כולם עושי דברו של ליברמן ופועלים בשליחתו. הם לא רק לקחו אלא השחיתו את המערכת, זו פרשת שחיתות המתאימה לנגירה ומה שמעניין את ליברמן זו גזלת פת לחמם של הילדים החרדים. לצערינו השרה לעבר פאינה קירשנבוים משלמת היום על מעשי השחיתות של ליברמן".

ואילו בליכוד תקפו: "פאינה קירשנבאום, יד ימינו של שר האוצר אביגדור ליברמן, נשלחה היום ל-10 שנות מאסר על שוחד בפרשת 'ישראל ביתנו'. כשבהקלטה בפרשה נשמעו שני חשודים משוחחים על העברה מפוקפקת של כספים ואומרים שזה ״לשביעות רצונו של הבוס״, נשאלה קירשנבאום בעדותה : ״מי הבוס?״. היא השיבה: ״כנראה ליברמן".

"באופן מדהים יו״ר המפלגה ליברמן אפילו לא זומן לחקירה בעקבות העדות בפרשה. האיש המושחת ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית מאותרג לחלוטין וביתר שאת מאז שהחליט לעבור לשמאל. בתו של ליברמן קיבלה מיליוני דולרים בגיל 21 ואף אחד עדיין לא יודע על מה ולמה. זה האיש שבידו קופת המדינה – וכמובן התקשורת שותקת", הוסיפו.

מוקדם יותר בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 10 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי, 900 אלף שח קנס וכן חילוט בגובה מיליון ש"ח, על סגנית השר לשעבר מישראל ביתנו, פאינה קירשנבאום שהורשעה בשוחד. מדובר בעונש מאסר חסר תקדים בישראל בעבירות שוחד.

על רמי כהן גזר בית המשפט 30 חודשי מאסר, מאסר על תנאי, קנס בגובה 180 אלף ש"ח וחילוט בסך של 250 אלף ש"ח.

כזכור, קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד. רמי כהן הורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים ועוד.