נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס היום (א׳) דיון בנושא הגברת האכיפה להנחיות הקורונה בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה וגורמי מקצוע נוספים.

בהמשך לדיון בקבינט הקורונה, בו הוחלט כי כלל היבטי האכיפה ירוכזו במשרד לביטחון פנים, הציג המשרד לרה"מ תכנית מקיפה לתכלול המאמץ הלאומי של אכיפת תקנות הקורונה.

התכנית משלבת אמצעים טכנולוגיים ופעולות אכיפה בשטח שיבוצעו על-ידי שוטרי משטרת ישראל ופקחים עירוניים.

ראש הממשלה הנחה על הגשת כתבי אישום פליליים ומיצוי הדין נגד חולי קורונה מאומתים המפרים בידוד ביודעין ומסכנים את בריאות הציבור.

עוד הורה בנט על הגדרת אירועים ושמחות, בדגש על חתונות, כמשימה עליונה לאכיפה, לאור פוטנציאל ההדבקה באירועים אלו.

בנוגע לכלים טכנולוגיים לאכיפת הבידוד, בנט הנחה את היועץ המשפטי לממשלה והמשרד לביטחון פנים להסדיר את ההיבט המשפטי של הפעלת אמצעי האכיפה הטכנולוגיים, בהם מערכת ׳הסכמון׳.



ראש הממשלה דרש גם לייעל את הליכי האכיפה, בדגש על קיצור פער הזמנים בין הטלת הקנס על מפרי ההנחיות לבין מימושו בפועל. המשרד לביטחון פנים יקיים עבודת מטה בנושא.

"מטרתנו היא לקבוע הנחיות הגיוניות, לצד אכיפה אגריסיבית ויעילה כנגד המפרים. מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל. לא נאפשר זאת. מוטציית הדלתא מזנקת בכל העולם. יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".