פיצ'ר האבטחה החדש
פיצ'ר האבטחה החדשצילום: אינסטגרם

לאחרונה חלה עליה משמעותית במיילים מתחזים שמבקשים מהנמענים לאפס את הסיסמה לחשבון שלהם.

לאור הכמות הלא מבוטלת של אנשים אשם נופלים בפח ובעקבות כך מאבדים את החשבון שלהם, אינסטגרם תנסה לסייע ככל האפשר באמצעות פיצ'ר האבטחה החדש.

כדי לקבל גישה לחשבונות, בדיקת האבטחה החדשה תבקש מהמשתמשים לאמת ולוודא פרטים אישיים כמו כתובת המייל, מספר הנייד, חשבונות נוספים שמקושרים לחשבון האינסטגרם ואף בדיקת פרטי ההתחברות האחרונה.

אינסטגרם מציעה כי בכל מקרה, כדאי לעדכן את הטלפון והמייל שלכם, כך שבמידה ומשהו קורה, הם יוכלו להגיע אליכם ואף לסייע לשחזר את החשבון גם אם המידע השתנה על ידי ההאקר.

בחברת אבטחת המידע ESET מציעים צעדים נוספים שתוכלו לעשות כדי להגן על החשבון שלכם:

1. שימו לב למיילים שמבקשים מכם להתחבר לחשבון – גורמים זדוניים מנסים לשלוח הודעות פרטיות (DM – Direct message) כדי לנסות לדלות מכם גישה למידע רגיש כמו סיסמאות. הם עושים זאת באמצעות הודעות מלחיצות בסגנון "החשבון שלך עומד להיסגר בכלל הפרת מדיניות הפרטיות, כדי שזה לא יקרה, לחצו כאן".

תזכרו, אינסטגרם לא תבקש מכם להזין את הסיסמה שלכם באמצעות מייל או הודעה רנדומלית. במידה ואינסטגרם תפנה אליכם, תוכלו לראות את ההודעה בהגדרות החשבון שלכם, אבטחה ואז "מיילים מאינסטגרם".

2. הפעילו אימות דו שלבי - במידה ומישהו ינסה להתחבר לחשבון שלכם, תקבלו על כך הודעה לנייד והוא לא יצליח להשלים את התהליך.

3. בידקו מהיכן התחברתם לאחרונה – בהגדרות האפליקציה, בחרו באבטחה ולאחר מכן בפעילות התחברות. באמצעות פעולה זו תוכלו לראות מהיכן התחברתם בפעם האחרונה. במידה ואינכם מזהים את אחד מפרטי ההתחברות, תוכלו בלחיצת כפתור לנתק אותו.

4. סיסמאות - השתמשו בסיסמה ייחודית לכל שירות בו אתם משתמשים. כך במידה ומישהו השיג את שם המשתמש והסיסמה שלכם לשירות אחד, הוא אמנם יוכל לנסות להתחבר עם הפרטים הללו גם לחשבון האינסטגרם שלכם, אבל הוא לא יצליח. צרו סיסמה חזקה שכוללת תווים המשולבים באותיות, מספרים וסימנים.

5. השתמשו בתוכנות הגנה - באמצעות נוזקות ותוכנות ריגול, ניתן לפרוץ לכם לחשבון. לכן אנחנו ממליצים להקדים תרופה למכה, ולדאוג לתוכנת הגנה אשר תגן עליכם מפני ניסיונות כאלו. צעד קטן ופשוט שמסייע משמעותית בחיזוק ההגנה על המכשירים והמידע שלכם.