אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

הוועד הפועל של אש"ף, בהנהגת של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן רואה בהצהרותיו של ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, "הסלמה מסוכנת וקריאה ליישום טרור ממלכני מאורגן בחסות כוחות הכיבוש".

בהודעה שפרסם (שני) אמר הוועד הפועל של אש"ף, כי "לממשלת הכיבוש יש תוכנית להתנחלות, לתפיסת אדמות פלסטיניות ולהמשך ייהודה של ירושלים" בהזהירו מפני הפיכת הסכסוך לסכסוך דתי שישפיע על ביטחונו ויציבותו של אזור המזרח התיכון.

לדברי הוועד הפועל של אש"ף, דבריו של רוה"מ בנט מבטאים "יישום מעשי של ייהוד מסגד אל-אקצה, התרסה ברורה כלפי החלטות הלגיטימציה הבינלאומית, ופגיעה בזכויות ההיסטוריות והדתיות של העם הפלסטיני".

הארגון קרא לקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולה מידית להגנה על המקומות הקדושים ולעצור את מה שהגדיר "הצעדים הגזעניים של ישראל". הוא דרש מהממשל האמריקני להפעיל לחץ על ישראל כדי להביא "לבלימת מדינותה בירושלים העלולה לפוצץ את המצב באזור".

אמש שיבח ראש הממשלה נפתלי בנט את המשטרה על שפעלה "באחריות ובשיקול דעת, תוך שמירה על חופש הפולחן ליהודים בהר הבית". מאוחר יותר בלחצה של מפלגת רע"מ (ומרצ) השותפה בקואליציה חזר בו בנט מדבריו וציין, כי ליהודים אסור לקיים פולחן דתי על ההר.