ניקוי צואת יונים
ניקוי צואת יוניםצילום: המדביר המוסמך

ובכן, נאמר שבעיית היונים נעלמה אך נשארו כתמי צואה (לשלשת) של יונים בכל האזורים שהיו נגועים בהן.

מדוע יש לנקותה? ובכן, לא רק בשל המראה של הצואה, שאינו נעים לעין, אלא גם בשל הסכנה הקיימת של הפצת חיידקים לאזורים הסמוכים ובשל סכנת החיידקים על הצואה עצמה.

להלן מידע על החיידקים הקיימים בצואת היונים, כיצד יש לנקותה מהמשטחים עליהם היא הצטברה מבלי להסתכן - וכן המקרים בהם יש צורך בבעל מקצוע שיעשה את העבודה.

ניקוי צואת יונים - מחלות המועברות מיונים לבני האדם

יונים נושאות עמן מספר מחלות, חלקן יכולות להיות מועברות לבני אדם.

בהקשר זה, כדאי לדעת כי בניגוד לרוב העופות האחרים, יונים מקננות בצואה שלהן, מה שמגביר את העברת המחלות מצדן אל בני האדם.

מדובר על מחלות לא נעימות כלל, ביניהן:

  • אי - קולי - מחלה המתרחשת כאשר גללי יונים מוצאים את דרכם למים או למקורות המזון שלנו. אם בני אדם צורכים מזון ומים מזוהמים עם E Coli, הם עלולים לחוות בחילות, חום והתכווצויות.
  • דלקת מוח של סנט לואיס - כאשר יתושים ניזונים מדם של יונה נגועה, הם נושאים את הפתוגן האחראי להפצת דלקת המוח של סנט לואיס. מחלה זו אמנם לא מסוכנת בדרך כלל לצעירים, אך היא עלולה להיות מסוכנת במיוחד למבוגרים מעל גיל 60.
  • היסטופלזמוזיס - מחלת דרכי הנשימה המופיעה עקב פטרייה הצומחת בתוך צואת יונים. אם לא מטפלים בה, המחלה עלולה להפוך קטלנית.
  • קנדידה - מחלה נשימתית נוספת הנגרמת על ידי פטרייה ואת החשיפה אליה ניתן להקטין על ידי ניקוי צואת יונים. מחלה זו יכולה לפגוע בפה, בעור, במערכת הנשימה ובמעיים.
  • סלמונלה – המוכרת יותר בשם "הרעלת מזון". סלמונלה מגיעה למזון מצואת יונים נגועה, כאשר זו הופכת לאבק ומתעופפת למזון ולשתייה שלנו.
  • קריפטוקוקוזיס - מחלה הנגרמת על ידי שמרים הנמצאים במערכת העיכול של היונים ויכולה לגרום לבעיות במערכת העצבים המרכזית אם לא מטפלים בה.

כמו כן, גם מלבד ניקוי צואה או לשלשת יונים, כדאי לשקול להרחיק את היונים, הנחשפות לעיתים קרובות ליצורים ולחרקים אחרים העלולים להעביר מחלות.

בין היתר, הכוונה ל:

  • פשפשים - פשפשי מיטה הם אחד מהמזיקים הבעייתיים ביותר להתמודד איתם. הם מסוגלים לגרום נזק בשווי אלפי שקלים – ולאחר ההדבקה קשה מאוד להיפטר מהם. פשפשי מיטה מסוגלים אף לגרום לאנמיה אצל חלק מאיתנו.
  • קרדית עוף - המסוגלת לגרום לדלקת עור ולהתקלפות קלה של העור. אמנם קרדית העוף תוקפת בני אדם רק לעתים רחוקות, אך הדבר אכן קורה בעת מגע עם יונים.
  • תולעים ממנים שונים – תולעים חיות בתוך קני יונים ובהחלט מוצאים לבסוף את דרכם למזון שלנו.
  • נגיף הנילוס המערבי - אם אדם נעקץ על ידי יתוש ששאב את הדם מיונה נגועה, הוא עשוי להיות חשוף לנגיף הנילוס המערבי. הסימפטומים כוללים חום, כאבים וכן עייפות ועשויים להימשך גם מספר חודשים.

ניקוי לשלשת יונים באופן עצמאי

ניתן אכן לנסות ולנקות את הצואה באופן עצמאי.

אם המבנה שלך מאפשר זאת, ביכולתך להתיז מים ולהשתמש בחומר ניקוי או בסבון לטובת ניקוי צואת יונים בדרך הישנה והמוכרת.

אך אם ברצונך להגיע למקומות שהגישה אליהם מוגבלת או קשה, או שברצונך להרחיק את היונים כדי למנוע את חזרת הצואה – כדאי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בניקוי צואה ושלשלת של יונים.

בשורה תחתונה, אל תוותרו על ביצוע הרחקת יונים מהמקום, אם על ידי רשת, אם על ידי דוקרנים או שיטות אלקטרוניות, שלא תמצאו את עצמכם שוב צריכים להזמין ניקוי צואת יונים.

רוצה שירות מקצועי מאת חברה המתמחה בניקוי לשלשת יונים?

לייעוץ או הזמנת בעל מקצוע עם אחריות, זמן הגעה קצר, ניסיון רב וגם מומחים בניקוי צואת יונים, פנו אל אתר המדביר המוסמך כבר עכשיו! https://certmadbir.co.il