ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: ערוץ 7

ח"כ ישראל אייכלר התייחס בנאומו במליאת הכנסת לניסיונות של שרי ממשלה להגביל את הנסיעות לאומן לקראת ראש השנה.

"שוב עולה חוק הקורונה: כולם מזכירים מה שאמר יאיר לפיד שאנטישמיות זה שנאת הזר בלבד. 'מי ששונא אחרים, בגלל מה שהם, הוא אנטישמי'. אנחנו יודעים שאנטישמיות היא שנאת יהודים. שנאת עולם לעם עולם. לא יעזור לנו שום דבר. מחבל שעולה לאוטובוס לפוצץ ילדים, זה בגלל שהם יהודים ולא בגלל שנאת זרים'', אמר אייכלר.

אייכלר הרחיב אודות השנאה הקיימת בארץ כלפי הציבור החרדי. "גם במאבק בנגיף הקורונה, ראינו שיש שנאה ליהדות וליהודים לא רק בתפוצות אלא גם ובעיקר בארץ. בכל הגלים הראשונים, הייתה הסתה אנטישמית נוראה נגד החרדים, שהם "מפיצי מחלה" ועשו סגרים סלקטיביים, בגלל מה שהם. שלחו עיתונאים לבדוק את "ועדת החריגים" בנתב"ג והציגו את החרדים כחיידקים הפולשים לארץ.

"מפלגה אנטישמית הראתה תמונות של חרדים נוהרים לארץ תחת הכיתוב, 'החריגים באים'. היום אף אחד לא הולך לבדוק מי הם החריגים שנוסעים למדינות האדומות בהם רוסיה ומקסיקו ואחרים. לא בודקים מי כן מקבל אישור ולמה ומי לא. לפני חצי שנה סגרו את ועדת החריגים. עכשיו פתחו אותה, בלי ביקורת. קיימת ממש רדיפה נוראה של יהודים שרצו לבוא לארץ, בשם סכנת הקורונה.

"בתשעה באב ראו עשרות אלפי אנשים יוצאים בנתב"ג למדינות מסוכנות ומה אמר שר האוצר היום: יש חשש שיסעו לאומן בעוד חודש וכבר צריך לתת את הדעת נגד זה. שנאת חסידי ברסלב ושנאת חרדים לפי מה שהם, זאת אנטישמיות. לא תמיד אנטישמי היה גוי. אני דורש משר הבריאות אל תעשו אפליות בנושא הקורונה נגד יהודים, "על פי מה שהם".

במהלך ישיבת הממשלה שעסקה במחדלי נתב"ג ניתנה התייחסות לטיסות לאומן שבאוקראינה לקראת ראש השנה. בחדשות 12 צוטט שר האוצר, אביגדור ליברמן, כאומר כי שמע ש"יש כוונה להוציא שוב טיסות לאומן", וקרא לנוכחים "לתת על כך את הדעת". שר הבריאות, ניצן הורוביץ, תמך בליברמן וקרא לבדוק את העניין.