הנסיך הארי ורעייתו מייגן
הנסיך הארי ורעייתו מייגןצילום: REUTERS/Toby Melville

לאחר הראיון המפורסם שהעניק יחד עם בת זוגו מייגן מרקל למנחה אופרה ווינפרי, יפרסם בקרוב הנסיך הבריטי הארי ספר זיכרונות חדש, ובבית המלוכה הבריטי כבר חוששים מסערה נוספת שעלולה להתרחש בעקבות פרסום הספר.

הנסיך הארי חתם על חוזה המוערך בסכום של 20 מיליון דולר עם בית ההוצאה לאור "פינגווין רנדום האוס", כאשר הספר אמור לצאת לחנויות בסוף שנת 2022 וההכנסות תמורתו ייתרמו לצדקה.

בהודעה שפרסם הנסיך הארי הוא הדגיש כי מדובר בספר שיעזור לא רק בתפקידו בבית המלוכה הבריטי, ממנו החליט כזכור לפרוש, אלא ישקף גם את האדם "שהוא הפך להיות" ואת חייו החדשים מחוץ לבית המלוכה.

"אני כותב את הספר לא כנסיך שנולדתי, אלא כאיש שהפכתי להיות. חבשתי כובעים רבים במהלך השנים, באופן מילולי וגם באופן תדמיתי, והתקווה שלי היא שעל ידי הבאת הסיפור - השיאים והשפל, הטעויות, הלקחים שנלמדו - אני יכול לעזור ולהראות שלא משנה מהיכן אנו מגיעים, יש לנו יותר במשותף ממה שאנחנו חושבים. אני מאוד אסיר תודה על ההזדמנות לשתף את מה שלמדתי במהלך חיי עד כה, ונרגש מכך שאנשים יקראו ממקור ראשון על חיי, ספר שהוא מדויק ואמיתי לחלוטין", כתב הנסיך בן ה-36.

על פי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, בבית המלוכה הבריטי הופתעו מאוד מהפרסום כי הנסיך הארי חתם על חוזה ויפרסם ספר זיכרונות.

בדיווח נטען כי הנסיך לא סיפר לאף אחד מבני משפחתו על הכוונה לפרסם את הספר, לרבות לאביו הנסיך צ'ארלס, למרות שהוא עובד על הספר כמעט כשנה. העובדה הזו מעוררת חששות בבית המלוכה הבריטי מפרטים שיחשוף הנסיך הארי שעלולים להביך שוב את בית המלוכה הבריטי.

"הנסיך צ'ארלס הופתע מהחדשות. בני משפחת המלוכה לא הוזהרו מראש כי ספר חדש עומד להתפרסם, עד שפורסמו הידיעות הנושא", אמרו גורמים בבית המלוכה ל"דיילי מייל". גורם מקורב לארמון המלוכה אמר בציניות כי מדובר ב"ספר מאת הארי, כפי שנכתב על ידי מייגן מרקל".

בהודעה שפירסמה חברת ההוצאה לאור "פינגווין רנדום האוס" נמסר כי "בספר זיכרונות אינטימי ולבבי מאחת הדמויות הגלובליות המרתקות והמשפיעות ביותר של זמננו, הנסיך הארי ישתף לראשונה את החוויות, ההרפתקאות, ההפסדים והשיעורים לחיים שעזרו לעצב אותו. הספר יכסה את חייו בעין הציבורית מילדות ועד ימינו, כולל מסירותו לשירות, התפקיד הצבאי שהוביל אותו פעמיים לחזית אפגניסטן, והשמחה שמצא בהיותו בעל ואב. הנסיך הארי יציע דיוקן אישי, כנה, ושובה לב, כזה שמראה לקוראים שמאחורי כל מה שהם חושבים שהם יודעים - מסתתר סיפור אנושי מעורר השראה, אמיץ ומרומם".