יועז הנדל בפרמיירת שבאבניקים
יועז הנדל בפרמיירת שבאבניקיםצילום: דוברות

שר התקשורת יועז הנדל אמר השבוע (שלישי) בפרמיירה של העונה השנייה של הסדרה שבאבניקים של HOT כי הסדרה מזכירה לו את ילדותו.

השר הנדל הוא בוגר מוסדות הציונות הדתית וכנראה שלא הקשיב לכללי המסגרות בהן למד. "הסדרה שבאבניקים מזכירה לי את ילדותי", אמר. "אין ישיבה שלא עפתי ממנה, אפשר לומר שהייתי שאבאבניק של הציונות הדתית".

השר פנה ליוצרים ולשחקנים ואמר: "אני רוצה להגיד לכם אנשי התרבות והיצירה, מפיקים, צלמים, אנשי במה, שחקנים וכמובן אנשי הוט - אני מעריך מאוד את מה שאתם עושים".

"אני מדבר המון על ציונות בכל מקום", הוסיף. "תזכרו שבלי תאטרון, ספרות וקולנוע לא היינו מפריחים את השממה. אין חריש עמוק בלי נשק, נאמר בשיר ערש נגבי ואין חריש עמוק בלי יצירה ישראלית. הפקות מקור ישראליות חשובות כי הן ממחישות את העושר של החברה הישראלית. הן נותנות במה לגיוון החברתי והתרבותי העצום שיש לנו כאן. לכושר האלתור הישראלי, לתעוזה, למחויבות, לעוקצנות ולחום".

יועז הנדל בפרמיירה של שבאבניקים עונה 2
יועז הנדל בפרמיירה של שבאבניקים עונה 2צילום: דוברות

לדבריו, "מי שיוצר בישראל סדרות הוא קודם כל תבנית נוף מולדתו ומשפחתו. החוויות שלו, הישוב, עיר הפיתוח או הקיבוץ, השירות הצבאי או הטיול הגדול. שפה ישראלית שמורכבת משכבות גאולוגיות של זהות ומחויבות".

השר הנדל התייחס לרגולציה בשוק השידורים. "בשבוע הבא צפויה בשורה בנושא הרגולציה בשוק השידורים כאשר יוגש דו"ח ועדת פולקמן", ציין. "מיניתי את הועדה לפני 11 חודשים כדי להגיע לשינוי עמוק בשוק השידורים. לצד כתב המינוי ורוח הדה-רגולציה היה ונותר נושא אחד שבו המדינה בעיני ראוי שתתערב - הפקות מקור. אני מתכוון לפעול מהר כדי לשנות את שוק השידורים. הסיבים שנפרסים ברחבי הארץ ומבאים אותנו לקדמה מחייבים אותנו גם לתוכן שמפוקח בצורה מעודכנת ולא ארכאית".

עוד אמר השר: ״להפקות מקור יש כוח ליצור סדר יום, להשפיע על השיח החברתי ולתת מקום לגוונים הייחודיים שיש לנו במדינה. אני אישית מצפה לראות עוד ועוד צבעים מקומיים וסיפורים, ולו רק מהטעם שזה מעניין".

"לצד זה אני חושב שהשנים האחרונות לימדו אותנו שהפקות ישראליות הן גם מקור לגאווה מחוץ לארץ.
סדרות שנמכרות ברחבי העולם משרתות את מדינת ישראל במישור הכלכלי, ההסברתי והתרבותי. אני קורא למשקיעים ישראלים לבחון השקעה נוספת ביצירות ישראליות. ואני מבחינתי אפעל שכך יהיה", כך שר התקשורת יועז הנדל.