אבישג סמברג
אבישג סמברגצילום: רויטרס

היסטוריה באולימפיאדת טוקיו 2020: לוחמת הטאקוונדו אבישג סמרבג בת ה־19 מרמלה עשתה את הבלתי ייאמן וזכתה במדליית ארד בענף בו ישראל מעולם לא ניצחה.

אורן, אביה של לוחמת הטאקוונדו זוכת מדליית הארד, סיפר בראיון ל-103FM כי לא הופתע כלל מזכייתה במדליה הנכספת: "אני ידעתי שיש לה סיכוי. היא הצליחה לזכות באליפות אירופה ולנצח באופן אבסולוטי את תחרות הקריטריון לאולימפיאדה, היא הייתה ב־12-0 נגד הכי טובות באירופה אז זה לא הפתיע אותנו".

למרות זאת, במהלך הקרב האחרון נדמה היה כי סמברג לא תוכל לגבור על יריבתה הטורקיה. אביה הודה, "זה התחיל מצוין כמו רוב הקרבות של אבישג, שהיא שולטת בקרב. בשניות האחרונות של הסיבוב האחרון אבישג הצליחה להפוך את התוצאה".

כמו כן, סיפר האב כי "אבישג יחידה ומיוחדת בעניין הזה, היא ווינרית, היא לא מוותרת. עם אבישג אין כזה דבר אבוד. זה האופי שלה, היא תמיד יכולה".

מספר חודשים לפני האולימפיאדה חלתה אבישג בקורונה. "למזלנו תוך חודש היא הצליחה לחזור למסלול אבל זה עיכב את זה, היו לה המון חששות. היא בגיל 6-7 התחילה עם טאקוונדו בחוג במתנ"ס והתאהבה. בגיל 16 או 17 היא עזבה את הבית ועברה למתקן אימונים ברמלה, ומשם כל התחרויות".

בהמשך, הודה כי היו לו חששות באשר לענף הטאקוונדו: "אני רציתי שהיא תהיה בספורט אבל אני לא כל כך אהבתי את העניין של ללכת מכות. אני אומר לה כל הזמן תשמרי על עצמך, היא כזאת פייטרית ונותנת את הכול. רוב הפציעות שלה מאימונים כי היא משקיעה ורוצה שיהיו נגדה יריבים יותר חזקים, היא רוצה להתאמן מול גבירם ואנשים מבוגרים יותר".