אושרת קוטלר
אושרת קוטלרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מזה שנה וחצי מדינת ישראל נאבקת למגר את מגפת הקורונה, אך בדומה לכל העולם הנגיף האימתני ממשיך להכות. אתמול אובחנו כ־950 מאומתים לנגיף, ומספר החולים הקשה עמד על 89.

בסוף השבוע האחרון ראש הממשלה נפתלי בנט הפנה אצבע מאשימה כלפי סרבני החיסונים, וטען כי הם 'פוגעים בכולנו'. דבריו עוררו סערה גדולה, ובתגובה פרסמה העיתונאית לשעבר אושרת קוטלר פוסט ב'פייסבוק', בו תקפה את בנט על שאמר. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו הבוקר עם קוטלר, שהגיבה לדברים.

''מחוסנים נדבקים בקורונה מדביקים אחרים בקורונה וגם מפתחים מחלה קשה. אז על איזה בסיס בדיוק אתה תובע ממיליון איש שחוששים מהחיסון ללכת להתחסן? גם אני התחסנתי, ולקיתי בדלקת מפחידה מאוד בשריר הלב, עד היום אני סובלת מהפרעות קצב, ופגיעה בפעילות בלוטת התריס.

כמוני יש עוד אלפים בארץ! ה־FDA מתריע מפני תופעת הלוואי הזאת וגם אחרות שהתגלו בינתיים, אז באיזו חוצפה אתה מעז לזלזל בחששות של מיליון איש? באיזו חוצפה אתה הופך אותם למוקצים מחמת מיאוס, לאנשים שמסכנים אחרים?'', כך כתבה אושרת קוטלר במהלך סוף השבוע.

היא סיפרה כי צפתה בנאום שנשא ראש הממשלה בנט, והודתה: "נחרדתי, עד עכשיו זה מחריד אותי הדבר הזה. זה טקסט פלגני, משסה, ללא שום בסיס מדעי.

אני בקשר עם אנשי המדע, יש מחלוקת גדולה מאוד בין אנשי המדע גם בקשר לחיסונים ובקשר לשיטה בה יש לנהל את מחלת הקורונה או את ההתמודדות איתה. בקרב מיליארד המתחסנים ברחבי העולם, אם אנחנו יכולים להאמין לנתונים, מיליון בישראל (שלא התחסנו) זה מיעוט, אז הוא חסר זכויות?"

בהמשך, ביקרה בחריפות את בנט, ואמרה: "עומד ראש ממשלה ומסית נגד אוכלוסייה שלמה, ואומר הם פוגעים בבריאות שלכם, השתגעתם? יש רופאים, הרבה מאוד רופאים, 40 אלף ברחבי העולם שאומרים שאנשים שלא התחסנו לא מסכנים אף אחד אחר. זה כמו בחיסון שפעת, אוקיי? זה דומה מאוד. הטכניקה אחרת אבל זה אותו דבר".

"החיסון עלה לי בבריאות"

קוטלר ציינה כי התחסנה, אך לדבריה "זה עלה לי בבריאות. זה היה נורא, פניתי לקרדיולוג כי חשבתי שאני בהתקף חרדה. זה היה בלתי נסבל, לחץ דם מאוד גבוה, כפליים מהנורמלי שלי. התופעה הייתה מחרידה, כי דפיקות הלב היו באוזניים, בגוף, בכול מקום. הלכתי לבדיקות וגילו הפרעות בקצב, שינויים בבלוטת התריס".

לטענתה, "יש תת דיווח. זו לא תחושה, אין פרוטוקולים", והוסיפה: "אני הפסקתי להאמין למשרד הבריאות בפעם השלישית או הרביעית שאני מקבלת מהם נתונים לא נכונים, אני ממליצה לכל כתבי הבריאות להטיל ספק רב בפרסומים של משרד הבריאות".

כשנשאלה האם לדעתה החיסון הציל את האנושות מהמגפה, השיבה: "אני עוד לא יודעת. כי כל האינפורמציה כרגע, כל הנתונים, מנותבים על ידי אנשים שיש להם קשר לחברות הפארמה. איך אני יכולה להאמין לדיווחים ולמחקרים של חברות הפארמה, שממומנים על ידן, ושהן שעושות מזה מיליארדים? אני באמת לא יודעת".

מאז פרצה המגפה, מתו בישראל 6,458 בני אדם. קוטלר טענה כי "ההצגה של הסיפור הזה על ידי התקשורת עוד תלמד בהיסטוריה של ימי התקשורת והפוליטיקה העולמית. אם היינו מראים במשך 30 שנה את אותם 2,500 איש שמתים כל שנה משפעת וסופרים כל נדבק, אף אחד לא היה יוצא מהבית".