בקבוק תבערה נזרק אל עבר הבתים באביתרתיעוד מבצעי כב"ה

המכולה במאחז אביתר שניזוקה אמש (שני) מפיח ומנזקי חום לאחר שערבים מכפר ביתא השליכו בקבוק תבערה - תוקנה ונצבעה לאורך הלילה וכך גם המבנה שקירותיו התלכלכו מהפיח נצבע בצבע לבן.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דורש מצה"ל לעבור "ממגננה למתקפה" אל מול הפורעים מהכפר ביתא שהשליכו בקבוק תבערה לעבר כוחות צה''ל היושבים באביתר.

"על צה"ל לעבור ממגננה להתקפה ולגדוע את הפרות הסדר החוזרות ונשנות של הכפר ביתא", אומר יוסי דגן, "מדובר באירועי טרור לכל דבר ובקריאת תיגר על מדינת ישראל כמדינה ריבונית. מדי ערב מתמודדים חיילי צה''ל עם מתקפה רבתי של מחבלים מהכפר ביתא עליהם סמוך לאביתר, ועל צה''ל לעבור ממגננה להתקפה.

''אנחנו כמובן מחזקים את צה''ל, מג"ב ובראשם את מח''ט שומרון ששומרים על המקום ופועלים מול המתפרעים מביתא, יחד עם זאת, הסיפור הוא לא שריפת המכולה אלא קריאת תיגר על ריבונותה ובטחונה של מדינת ישראל וכך צריך להתייחס לזה. על הדרג המדיני להורות באופן חד משמעי לצה''ל לעבור למתקפה. אנחנו לא אורחים במדינה שלנו. יש להוריד למחבלים הללו את המוטיבציה לתקוף שוב", הוסיף דגן.

צילום: מוא"ז שומרון
צילום: מוא"ז שומרון
אביתר
אביתרצילום: מוא"ז שומרון

כאמור, אמש התקיימו הפרות סדר של מחבלים ערבים מביתא סמוך לאביתר. חיילי צה''ל הדפו את המתפרעים שזרקו בקבוק תבערה.

בשונה מהשמועות שהופצו ברשתות, בכיבוי אש הבהירו שלא נשרפו בתי אביתר: "בעקבות הפרות סדר במרחב היישוב אביתר הוצתה שריפה בשטח פתוח סמוך למבנים. לשני מבנים נגרמו נזקי פיח וחום. מעבר לכך בתי התושבים לא ניזוקו ולא נשרפו".

גם במועצה האזורית שומרון הבהירו: "בישוב אביתר נשרפו קוצים וכן נגרמו נזקי פיח וחום למכולה ולמבנה בשל השריפה אולם לא נשרפו מבנים''.

מתנועת נחלה נמסר אמש: "היום הגיעו הפורעים הערבים עד סמוך למבנים של אביתר. זרקו בקבוקי תבערה ונגרם נזק לשני בתים. ‏מעבר למחדל הביטחוני החמור, ההסכם שנחתם עם ממשלת ישראל מחייב שמירה על המבנים של אביתר עד להכשרת המקום, והגעת הישיבה למקום בהקדם האפשרי".