ג'ארד קושנר
ג'ארד קושנרצילום: רויטרס

האם חתנו היהודי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מתכוון בקרוב לפתוח סניף השקעות בישראל? על-פי גורמים אנונימיים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, ג'ארד קושנר מתכוון לעזוב – לפי שעה – את הפוליטיקה ולהתמקד בהקמת חברת השקעות בחודשים הקרובים.

בעיתון 'ישראל היום' דווח כי קושנר, שהיה דמות מפתח בממשל טראמפ הן בגלל קרבתו המשפחתית והן בגלל מינויו כיועץ בכיר לנשיא, היה אחראי במידה רבה ליישום מדיניותו של הנשיא ה-45 במזרח התיכון בכל הנוגע לישראל, כשגולת הכותרת היא כמובן פריצת הדרך המדינית מול 4 מדינות ערב במסגרת "הסכמי אברהם" ההיסטוריים וניסוח תוכנית השלום בין ישראל לפלשתינים של הנשיא, המוכרת כ"תוכנית המאה".

על-פי הגורמים ששוחחו עם "רויטרס", חברת ההשקעות תיקרא Affinity Partners ומוסדותיה הראשיים יהיו בעיר מיאמי פלורידה. בנוסף, הוא שוקל לפתוח משרד בישראל כדי לנהל השקעות אזוריות שיחברו בין ישראל לבין הודו, צפון אפריקה והמפרץ הפרסי. לא ברור מי המשקיעים הפוטנציאלים, ונראה כי עדיין שלב התכנון לא הסתיים.

קושנר, שמאז עזיבתו של טראמפ את הבית הלבן נעלם מאור הזרקורים, נשוי לאיוונקה טראמפ, שעל-פי ספקולציות רבות עשויה להתמודד על אחד משני מושבי הסנאט של פלורידה, אף שלפי שעה גורמים המקורבים אליה אומרים כי לא תרוץ בשנת 2022. הקושנרים עברו לאחרונה לביתם החדש בפלורידה, מה שיאפשר להם לפתוח בקריירה פוליטית עצמאית במידה וירצו לעשות זאת במדינה, שהיא מקפצה גם לרמה הפדרלית בגלל היותה קריטית בכל מערכת בחירות.