זילברמן ופוקס
זילברמן ופוקסצילום: דובר צה"ל

האלוף הדי זילברמן נכנס לתפקידו כנספח ההגנה בארצות הברית, במקומו של האלוף יהודה פוקס, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו כמפקד פיקוד המרכז בשבועות הקרובים.

בטקס חילופי הנספח אמר פוקס: ״שיתוף הפעולה והתיאום ההדוק בין ארצות הברית לישראל מהווים מרכיב קריטי בהתמודדות למול האתגרים המשותפים, בוודאי באזור מורכב כמו המזרח התיכון''.

לדבריו הקשר בין צה״ל לצבא ארה״ב הוא חסר תקדים בהיקפו ובעומקו בעולמות בניין הכוח, במרחבי הלגיטימציה וההשפעה ובפעילות המשותפת ליצירת מרחב פעולה לצה"ל ולמדינה. ''אני מודה על הזכות שניתנה לי לייצג את משרד הביטחון ואת צה״ל בתור נספח ההגנה בוושינגטון במשך שנתיים סוערות ומרתקות, ואני נרגש לחזור לישראל ולפקד בזירה מאתגרת לא פחות.

''הדי ידידי, אתה האיש הנכון במקום הנכון. אין לי ספק שתדע להוביל את הקשר החשוב שלנו עם צבא ארה״ב לשיאים חדשים״, אמר פוקס.

נספח ההגנה בוושינגטון הנכנס, אלוף הדי זילברמן, אמר בטקס כי "המזרח התיכון הוא אזור מורכב המספק אתגרים ביטחוניים תכופים למערכת הביטחון כולה. ארצות הברית היא החשובה והמשמעותית ביותר מכל בעלות בריתנו ושותפה אמיתית בהתמודדות עם אתגרים אלו. שותפה לניתוח האיומים, לקידום ההזדמנויות, לחיזוק המענה המבצעי ולפיתוח אמצעי הלחימה של המחר.

''יהודה ידידי, אתה מעביר אלי נספחות חזקה ומשפיעה ומערכת מסועפת של קשרים עבותים עם עמיתינו בארצות הברית. בשם כלל הנספחות ובשמי, אני מודה לך מעומק הלב ומאחל הצלחה רבה באתגר החדש שלך בפיקוד המרכז", הוסיף זילברמן.