נבחרת הג'ודו של ישראל לאחר הניצחון
נבחרת הג'ודו של ישראל לאחר הניצחוןצילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

נבחרת ישראל בג'ודו זכתה היום (שבת) במדליית ארד באולימפיאדה. הג'ודאים הישראלים גברו על הנבחרת הרוסית בתחרות הקבוצתית.

הג'ודוקא פיטר פלצ'יק סיפר על העבודה הקשה של הנבחרת: "אני חושב שמה שמיוחד ביום הזה זה שכל אחד מאיתנו עבר שבוע מאוד קשה. אני באופן אישי מילאתי 2-3 דליים של נוזלים מהעיניים. אבל ביום הזה כל אחד הביא את הערך המוסף. זה ההבדל הקטן שהביא את הניצחון הגדול. כל אחד לא נלחם רק בשביל עצמו. הוא נלחם בשביל הקבוצה, הדגל, וכל התומכים בבית".

שגיא מוקי אמר בהתרגשות "האחדות שלנו ניצחה. הצוות עשה עבודה מדהימה, ניצחנו את אחת המעצמות הגדולות בג'ודו. בדרך היינו קרובים לעבור את צרפת. יש לנו נבחרת פשוט מדהימה, צריך להגיד להם כל הכבוד. יש לנו צוות רחב וספורטאים שנתנו את הנשמה, וזה קרה. אני אוהב אתכם אחד אחד".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ברך הערב את נבחרת ישראל ושוחח עם אחד ממאמני הנבחרת, אורן סמדג'ה.

הנשיא מברך את נבחרת הג'ודודוברות

בשיחתם העלה הנשיא בפני סמדג'ה את סגירת המעגל המרגשת עם זכיית הנבחרת היום, בדיוק עם ציון 29 שנים לזכייתו שלו במדליית ארד באולימפיאדת ברצלונה. הנשיא שלח איחולי ברכה לאורן, למאמן שני הרשקו ולספורטאים המנצחים ואמר "איזה כבוד! הבאתם ניצחון מתוק ומרגש. אני יודע שעבדתם מאוד קשה בשביל הרגע הזה".

"הג׳ודוקא שגיא מוקי אמר ש׳האחדות ניצחה׳", הוסיף הנשיא. "הבאתם את הרוח הישראלית היפהפייה של ׳הביחד׳ לטוקיו. זהו שיעור חשוב לכולנו - כוחנו באחדותנו. אני גאה בכם ומדינת ישראל כולה גאה בכם".

לאחר מכן שוחח הנשיא גם עם חננאל כהן, אביו של הגולש יואב כהן, שסיים היום את תחרות השייט האולימפית במקום הרביעי לאחר שנאבק וסיים את שיט המדליות במקום הראשון במרחק נקודת דירוג אחת ממדליה.