ג'אנגל קרוז
ג'אנגל קרוזצילום: באדיבות פורום פילם

צריך להגיד את האמת, מזמן לא נהניתי ככה מסרט. נכון שמדובר בסרט ילדים/נוער, אבל כשהתסריט טוב והשחקנים מעולים גם המבוגרים בהחלט יכולים להנות, ו'ג'אנגל קרוז' הוא בהחלט סרט מהנה. כי תגידו מה שתגידו על דיסני, כשמדובר על סרטים לכל המשפחה הם יודעים את העבודה.

מדענית יפה ואחיה התמהוני יוצאים למסע חיפושים כלשהו, והם שוכרים בריון ערמומי שיעזור להם בדרך. נשמע כמו כל עלילה של סרט מסע מהשנים האחרונות, וכמובן שהמסע הופך לקראת סופו לקלישאה של מסע לחיפוש עצמי, אבל כשלוקחים בחשבון שהבריון הוא דוויין ג'ונסון (דה-רוק) והמדענית היא אמילי בלאנט אז אתה לפחות יודע שזה יהיה סרט מסע טוב.

לסרטי דיסני יש נוסחה מסוימות, סצנות ומהלכים שהצופים שלהם יכולים לזהות מקילומטרים, ומה שמדהים ב'ג'אנגל קרוז' זה שלמרות שכמעט כל מהלך וסצנה בו צפויים מראש (לא הייתה פעם אחת שאמרנו "עכשיו *** יעשה ככה" וזה לא קרה בדיוק ככה על המסך כמה שניות אחרי) הנוסחה הזו עדיין עובדת, ואפילו עובדת מעולה.

הסרט מבוסס על מתקן באותו השם שניתן למצוא בדיסני וורלד, והצילומים המרהיבים ופס הקול של הסרט נעשו בהשראתו ולוקחים את הצופים למסע עוצר נשימה במורד נהר האמזונס יחד עם רב החובל השנון פרנק וולף והחוקרת האמיצה ד”ר לילי יופטון

לילי נחושה למצוא עץ עתיק בעל סגולות ריפוי ייחודיות אשר בכוחו לשנות את עתיד הרפואה, ואל המסע שלה במורד האמזונס היא מצרפת את אחיה מקגרגור. היא משכנעת קפטן של סירת נהר בשם פרנק (ג'ונסון) להתלוות אליהם, והשלישייה נאלצת להתמודד מול חיות פרא אימתניות וכן מול משלחת גרמנית יריבה שנחושה להגיע לעץ העתיק לפניהם.

הקסם של 'ג'אנגל קרוז' הוא שיש בו בערך הכל. רוצים גרמני משוגע בתוך צוללת? קיבלתם. מסע מסתורי בג'ונגל? צ'ק. מפלצות בנות אלמוות? צ'ק. בריטים בכובעים מגוחכים? צ'ק. בדיחות אבא ומשחקי מילים? צ'ק. רפרנסים לאינדיאנה ג'ונס, שודדי הקריביים ואוצר לאומי? צ'ק, צ'ק וצ'ק.

אין הרבה חידושים והפתעות בסרט, גם לא מסר עמוק במיוחד, כי לא בשבילם באים לראות את 'ג'אנגל קרוז'. את ג'אנגל כדאי לכם לראות כדי לקבל עוד מאותו הישן והטוב. עוד מאותה נוסחה.

הסצנות מבוצעות בצורה מושלמת, והכל עטוף במעטה של קלילות, מוזיקה אפית, בדיחות אבא, גרפיקה מעולה, שחקנים טובים וצילום מרהיב. בקיצור, בהחלט מדובר פה באחד הסרטים הטובים שהוציאו דיסני בשנים האחרונות. מומלץ בחום.