טיימס סקוור
טיימס סקוורצילום: רויטרס

זן הדלתא ממשיך להתפשט במהירות ברחבי ארה"ב ומביא לעלייה דרמטית במספר האשפוזים בבתי החולים.

על פי הודעת משרד הבריאות האמריקאי, ביום שני האחרון בלבד אושפזו מעל ל-50 אלף בני אדם בבתי החולים בארה"ב, מספר הדומה לכמות האשפוזים בקיץ שעבר עוד לפני תחילת החיסונים.

גם מספר הנדבקים היומי כבר חצה את הרף מהקיץ שעבר עם ממוצע של 72 אלף נדבקים חדשים מדי יום בחודש האחרון. עם זאת, ממספר בתי חולים נמסר כי מרבית המאושפזים הם אנשים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה וניתן היה למנוע את אשפוזם במידה והיו מתחסנים.

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן הודיע כי על פי הנתונים האחרונים, 99.9 אחוזים מהמחוסנים נגד קורונה לא חוו מחלה שהצריכה אשפוז או גרמה למוות, נתון המעיד לדברי ראשי המרכז האמריקאי על יעילות החיסון במניעת מחלה קשה.

פחות מ-0.004 אחוזים מהמחוסנים שנדבקו בקורונה נאלצו להתאשפז בעקבות המחלה, ופחות מ-0.001 מהמחוסנים מצאו את מותם כתוצאה מהידבקות בקורונה. בעקבות הנתונים החדשים וכמות האשפוזים שרשמה עלייה משמעותית בשבועות האחרונים לאחר התפרצות זן הדלתא של הקורונה בארה"ב, ממשיכים ראשי הממשל האמריקאי ורשויות הבריאות לדחוק באזרחי ארה"ב להתחסן.

עד היום התחסנו במנה אחת לפחות 70 אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים בארה"ב, יעד שהנשיא ביידן קיווה להגיע אליו ביום העצמאות האמריקאי ב-4 ביולי.

אחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בהתפרצות הנוכחית של זן הדלתא היא פלורידה, שרשמה השבוע את מספר האשפוזים הגבוה ביותר מאז תחילת המגיפה. מנכ"לית איגוד בתי החולים בפלורידה, מרי מייהו, אמרה לרשת MSNBC כי כ-95 אחוזים מהמאושפזים לא היו מחוסנים.