מליאת הכנסת בחרה היום (רביעי) את נציגי הכנסת לוועדות מינויים לנושאי משרה שיפוטית. ההצבעה היתה חשאית ונערכה מאחורי פרגוד.

בתום ספירת הקולות נקבע כי חברי הכנסת אפרת רייטן (העבודה) ושמחה רוטמן (הציונות הדתית) נבחרו לנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים. מועמדת הליכוד ח"כ אורלי לוי אבקסיס לא נבחרה.

נציגי הכנסת בוועדה למינוי דיינים הם חברי הכנסת גילה גמליאל (הליכוד) ושירלי פינטו (ימינה).

בוועדה למינוי קאדים ייצגו את הכנסת חברי הכנסת אוסמה סעדי (הרשימה המשותפת), מנסור עבאס (רע''מ) וניר אורבך (ימינה).

בוועדה למינוי קאדים דרוזים ייצגו את הכנסת חברי הכנסת מופיד מרעי (כחול לבן), עלי סלאלחה (מרצ) ופטין מולא (הליכוד).

חה"כ שמחה רוטמן מסר בתגובה לבחירתו כחבר בוועדה למינוי שופטים: ''נרגש מאוד ומודה על האמון מצד חבריי חברות וחברי הכנסת שבחרו בי לנציגם בוועדה לבחירת שופטים. אעשה ככל שביכולתי להביא למינוי שופטים ראויים שישיבו למערכת המשפט את אמון הציבור ויהיו מחוייבים לעקרונות היסוד של מדינת ישראל''.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח''כ בצלאל סמוטריץ' מסר: ''ברכות לחברי ח"כ שמחה רוטמן על בחירתו לוועדה לבחירת שופטים. בטוחני ששמחה ינהל מאבק עיקש בוועדה, שנשלטת עכשיו בידי השמאל, כדי לחסום מנויים רעים של שופטי שמאל אקטיביסטים וכדי למנות שופטים שמרנים טובים. בהצלחה שמחה''.

יו''ר הקואלציה ח''כ עידית סילמן בירכה על תוצאות הבחירות: ''אני שמחה על שיתוף הפעולה בין סיעות הקואליציה ועל העבודה המשותפת שהביאה לבחירתם של כל נציגי הקואליציה לתפקידים בוועדות המשרות השיפוטיות. הצלחה נוספת זו של הקואליציה מעידה על האמון וחוסנה של הקואליציה".

סילמן: הצלחה לקואליציה