אבו מאזן
אבו מאזןצילום: פלאש 90

מוחמד אישתיה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אומר כי בחודש שעבר ישראל קיזזה 100 מיליון ש"ח מכספי המיסים המיועדים עבור הרשות הפלסטינית בגלל העברת הקיצבאות למשפחות השהידים ולאסירים הביטחוניים.

בישיבת הממשלה הפלסטינית שנערכה ברמאללה (שלישי) כינה אישתיה את המהלך הישראלי "בלתי חוקי" ודרש מישראל להעביר את הכספים שקוזזו לרשות הפלסטינית בהדגישו, כי מדיניותה של ישראל מחלישה את יכולתה של הרשות הפלסטינית לספק את צורכי העם הפלסטיני ולעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות.

בנוסף, קרא אישתיה לקהילה הבינלאומית לסכל את ניסיונה של מערכת המשפט הישראלית להתמקח על התושבים הפלסטינים בשכונת אל-שייח' ג'ראח (שמעון הצדיק) הנדרשים לפנות את בתיהם (בהתאם להחלטת בית המשפט הישראלי).

לדברי אישתיה, מדובר בהליך הנוגד את החלטות הלגיטימיות הבינלאומית, הרואה בהתנחלויות פשע מלחמה בהתאם לנוסח החלטת מועצת הביטחון2334 ובניגוד לאמנת ז'נבה אשר על פיה אסור לבצע כל שינוי גיאוגרפי או דמוגרפי בשטחים הכבושים.

בית המשפט העליון הציג פשרה ולפיה המדינה תודיע שהיא רכשה את הבעלות על הנכסים והדיירים הנוכחיים יקבלו מעמד של דיירים מוגנים וישלמו דמי שכירות. שני הצדדים הודיעו כי הם דוחים את הצעת הפשרה.