הוועדה לפניות הציבור. ארכיון
הוועדה לפניות הציבור. ארכיוןצילום: חזקי ברוך

יו"ר הוועדה לפניות הציבור לשעבר ח"כ ישראל אייכלר התייחס בנאומו בכנסת לוועדות החדשות שהוקמו לצרכים פוליטיים וביקש להפוך את הוועדה לפניות הציבור לוועדה סטטוטורית.

"כיהנתי במשך שנים כיו"ר וועדת לפניות הציבור", סיפר ח"כ אייכלר, "אני חושב שזו הוועדה החשובה ביותר. ולוועדה הזאת לא נותנים מעמד סטטוטורי. דיברתי בעבר עם כמה יושבי ראש כנסת, והם השיבו שאי אפשר להוסיף וועדות סטטוטוריות נוספות. אבל כולם הסכימו שאם צריך לתת מעמד סטטוטורי לוועדות מיוחדות זה לוועדה לפניות הציבור.

"עכשיו באים ועושים וועדות סטטוטוריות על ידי כל מיני פיצולים, ורק פניות הציבור נשארה בחוץ. אין בזה הגיון. אני קורא לך אדוני היו"ר, ולוועדת הכנסת, אם פותחים את הוועדות הסטטוטוריות שגם הוועדה לפניות הציבור תהיה סטטוטורית''.

יו"ר הכנסת מיקי לוי הסכים עקרונית עם בקשת ח"כ אייכלר והשיב: "אנחנו נקים צוות ונקבל החלטות. יש בהחלט מקום לוועדה הזו שהיא חשובה וחלק מהחיים של כולנו".

ח"כ אייכלר בירך את יו"ר הכנסת על הצהרתו ואמר: "אני מברך את יו"ר הכנסת, יכול להיות שאתה עושה פה היסטוריה אחרי 20 שנה לוועדה לפניות הציבור, יהיה מעמד סטטוטורי. זה צרכי הציבור ממש. ביום שתעשה את זה אני אעלה בעז"ה, ואודה לך. יירשם לזכותך שאתה עשית את הוועדה פניות הציבור לוועדה סטטוטורית".