טורקיה
טורקיהצילום: רויטרס

ימים ספורים לאחר גל שריפות שגרם לפינוי אלפי תושבים ותיירים וכילה כמויות עצומות של טבע, טורקיה מתמודדת עם אסון טבע נוסף.

שר הבריאות הטורקי, פארטין קוג'ה, הודיע כי לפחות 38 בני אדם נהרגו ועוד מאות נעדרים בגל שיטפונות שפקד את אזור הים השחור. על פי גורמי אופוזיציה בטורקיה, לפחות 329 בני אדם עדיין לא יצרו קשר עם בני משפחותיהם ומוגדרים כנעדרים.

כוחות ההצלה הטורקיים פתחו במבצע הצלה בניסיון למצוא ניצולים מהשיטפונות. גשמים עזים שירדו בימים האחרונים בטורקיה הביאו לגל השיטפונות שזרע הרס עצום במספר ערים, כולל בניינים וגשרים שהתמוטטו, ותחנות כוח ועמודי חשמל שנותקו וגרמו להפסקות חשמל נרחבות. אלפי בני אדם פונו מאזורי השיטפונות, ועיירות שלמות נותרו ללא אספקת חשמל.

הנשיא ארדואן הגיע ביום שישי לאזור האסון וביקר בעיר קסטמונו שנפגעה בצורה קשה מהשיטפונות. הוא לקח חלק בהלוויה של חלק מהקורבנות ונשא תפילה לזכר הקורבנות. "אנו נעשה ככל שביכולתנו כמדינה במהירות האפשרית. איננו יכולים להחזיר את האזרחים שאיבדנו, אך למדינה שלנו יש את האמצעים והכוח לפצות את מי שאיבד את יקיריו", אמר ארדואן, שממשלתו ספגה ביקורת חריפה מצד האזרחים על הדרך בה התמודדה עם אסונות הטבע האחרונים.

הביקורת החריפה ביותר הגיעה לאחר שארדואן צולם כאשר הוא זורק שקיקי תה לתושבים שבתיהם נפגעו בצורה הקשה ביותר בשריפות שפקדו את טורקיה לפני מספר ימים. שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו, תיאר את אסון השיטפונות ואמר כי "מדובר באסון השיטפונות הנורא ביותר שראיתי אי פעם".