נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד החוץ של הרשות הפלסטינית מביע התנגדות נחרצת ל"ניהול הסכסוך" וקורא לקהילה הבינלאומית ליישם את החלטותיה בנושא הפלסטיני.

בהודעה שפרסם (ראשון) מאשים משרד החוץ הפלסטיני את “הכיבוש” בהמשך סיפוח מואץ של שטחים פלסטיניים בירושלים וביו"ש במסגרת מדיניות של ייהוד וישראליזציה בניסיון לשנות את המציאות ההיסטורית והחוקית, להעמיק את הטיהור האתני ולנתק את ירושלים מסביבתה הפלסטינית.

לטענת משרד החוץ הפלסטיני, המדיניות הישראלית מרוקנת מתוכן את ההסכמים שנחתמו בין הצדדים באמצעות מהלכים חד צדדים ושימוש בכוח של הכיבוש.

הודעת משרד החוץ הפלסטיני מכנה את ישראל "כוח כובש" המיישם "אפרטהייד" ב"פלסטין הכבושה", ומציינת כי גם האיתותים החיוביים מישראל אינם יכולים לכסות על ה"פשעים" שהיא מבצעת, ובפרט "פשע ההתנחלויות המתועב, המגיע לכדי פשע מלחמה פשע נגד האנושות".

משרד החוץ הפלסטיני דוחק במועצת הביטחון של האו"ם לנקוט באמצעים הדרושים להבטחת יישום החלטות הלגיטימיות הבינלאומיות, כולל החלטה 2334.

עוד ציין משרד החוץ הפלסטיני, כי ההצעה של מספר מדינות לפיה ישראל תפסיק את צעדיה החד -צדדיים אינה מספיקה, שכן מדובר בניהול והארכת הסכסוך ולא יישובו.