מסימני כיבוש אפגניסטן על ידי הטליבאן: כתבת CNN באפגניסטן, קלריסה וורד, דיווחה מרחובות הבירה קאבול כאשר היא חובשת כיסוי פנים מוסלמי (חיג'אב) בשעה שניסתה לראיין כמה מחברי הטליבאן שנכנסו לעיר הבירה.

וורד דיווחה מספר פעמים בימים האחרונים מרחובות אפגניסטן וסיפרה על התקדמות הטליבאן, אולם אתמול הייתה הפעם הראשונה בה היא נאלצה לחבוש חיג'אב ולהסתיר את פניה, סמל למהפך שתעבור אפגניסטן תחת כיבוש הטליבאן.

בדיווח לרשת CNN סיפרה וורד כי פגשה בקאבול "לוחמי טליבאן מחייכים ומנצחים" שהציפו את בירת אפגניסטן ואף הגיעו לפאתי השגרירות האמריקאית.

"זה מחזה שבאמת חשבתי שלעולם לא אראה. כמות גדולה של לוחמי הטליבאן, וממש מאחורינו מתחם השגרירות האמריקאית", תיארה וורד את המראה ברחובות קאבול.

היא גם הסבירה מדוע נאלצה לחבוש חיג'אב הפעם כאשר יצאה לרחובות. "הנוכחות שלי כאן יצרה מתיחות עם אנשי הטליבאן, שביקשו ממני לעמוד בצד כי אני אישה. ברור שאני לבושה באופן שונה מאשר הדרך בה הייתי לבושה תמיד כאשר יצאתי להסתובב ברחובות קאבול. אנו בהחלט נזהרים בצורה יוצאת דופן ומנסים לרכב על הגל הזה בצורה רגועה", אמרה וורד.

וורד תיארה את המצב ברחובות קאבול, שלדבריה הפכו להיות ריקים מנשים מאז כיבוש הטליבאן. "ראיתי כמה נשים, אבל אני יכולה לומר שראיתי הרבה פחות נשים ממה שהייתי רואה בדרך כלל ברחובות קאבול. הנשים שניתן לראות ברחובות קאבול אכן נוטות להתלבש באופן שמרני יותר מאשר הלבוש אותו הן לבשו ברחובות קאבול אתמול. ראיתי היום יותר בורקות ממה שראיתי זמן רב".