שולי מועלם
שולי מועלםצילום: יהונתן גוטליב

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם זועמת על החלטת ועדת השחרורים של משרד המשפטים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג, "הרב מהצפון".

"‏עזרא שיינברג אנס ותקף מינית, ביצע מעשים מגונים ומעשי סדום, והרס חיים של נשים רבות והמשפחות שלהן", אמרה מועלם. "מה מכל זה הביא להחלטה הנוראית לשחרר אותו שחרור מוקדם? אסור להסכים לזה, המדינה חייבת לערער ולעצור את העוול המטורף הזה".

כזכור, ועדת השחרורים של משרד המשפטים החליטה על שחרור מוקדם מהכלא של עזרא שיינברג, לאחר ריצוי שני שליש מעונשו. שיינברג, שהיה ראש ישיבה בצפת, הורשע בעבירות מין בשמונה נשים ונשפט לשבע וחצי שנות מאסר.

תוכן החלטת ועדת השחרורים נאסר בפרסום. אם ישוחרר שיינברג יתגורר עם בני משפחתו בבית שרכשו בקצרין. ביצוע השחרור מעוכב בשבעה ימים לבקשת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

רב העיר צפת הרב שמואל אליהו תקף את ההחלטה ואמר לרשת ב': "קיצור העונש הוא עוול. הבנאדם לא ביקש סליחה מאף אחת הנשים עד היום הזה. הוא ניצל את הסמכות התורנית שלו כלפי הנשים, והיתה לו הילה של אדם רואה נסתרות. הנשים ביטלו את אישיותן מולו. מאז לצערנו התגלו עוד כמה שמנצלים את כתר התורה כדי לבצע מעשים רעים".

"היו הרבה נשים שנפגעו ממנו שלא העיזו להתלונן", שיתף הרב אליהו. "חלקן הגיעו למשטרה, אך לא לבית משפט. לצערי רוב הנשים לא הולכות להתלונן, כי לא תמיד מקבלים אותן יפה וגם כשחוקרים אותן לא מבינים שעוסקים באנשים שמדממים מבפנים. בית המשפט יותר מידי מקל. מבחינת ההקבלה ההלכתית זה נחשב כמו רצח. בהתחלה הוא העמיד פנים שהוא מצטער ואחר כך התברר שזה חלק מאותו משחק - זו השיטה שלו, גם ועדת השחרורים נפלה באותה מניפולציה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי ''החלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו של עזרא שיינברג היא מבישה ומהווה תקיעת סכין בגבן של הנפגעות. קיצור שליש אינה זכות מוקנית, מה גם ששיינברג לא לקח אחריות על מעשיו. העונש היה קל מידי מלכתחילה והשחרור המוקדם הוא הוספת חטא על פשע. אני קורא לפרקליטות לערער על ההחלטה''.

עו״ד מורן סעדון, באת כוחו של שיינברג, מסרה בתגובה: ''אני מברכת על החלטת ועדת השחרורים, אשר בחנה את מכלול המסמכים וחוות הדעת בתיק, לפיהן הרב עזרא שיינברג עבר הליכים טיפוליים ארוכים ואלו נתנו אותותיהם, לרבות הפחתת מסוכנותו המינית לנמוכה.

''בשונה מהנטען, מר שיינברג הביע חרטה ונטל אחריות. החלטה זו, מעבירה מסר לכל האסירים שעוברים הליכים טיפוליים בין כותלי בית הסוהר. מאחלת למר עזרא שיינברג וכל בני משפחתו הצלחה בהמשך. ובאמירה אישית, עדיף לכל אלו שמחפשים לקצור תהילה על גבי גבו של מר שיינברג, שלא למסור תגובתם מבלי לדעת מאומה על התיק והראיות הקיימות בו'', כך עו"ד סעדון.