אלוף-משנה אליאב אלבז
אלוף-משנה אליאב אלבזצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה אליאב אלבז נכנס לתפקיד מפקד חטיבת "בנימין", במקומו של אלוף-משנה יהונתן שטינברג, שכיהן בתפקיד כשנתיים ויחל בקרוב את לימודיו במכללה לביטחון לאומי.

טקס החילופים נערך הערב (רביעי) בשילה הקדומה, בראשות מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, ובהשתתפות מפקדים, חיילים ובני המשפחות.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף פתח בפנייה למפקד היוצא. "שטיינברג, נבחרת לפקד על חטיבת "בנימין", חטיבה מורכבת, זאת בשל היותך אחד ממפקדי השטח הטובים ביותר בצה״ל. בחודשים הסמוכים להגעתך יצאו ממרחב רמאללה מספר רב של פיגועים קשים ביותר, פיגועים בהם נרצחו אזרחים ונהרגו לוחמים. התייצבת ונדרשת לניצול יום-יומי של יכולותיך הרבות והמגוונות אותן רכשת בתפקידי הפיקוד והמטה שביצעת. חטיבת "בנימין" תחת פיקודך בשנתיים האחרונות, סיכלה טרור בהיקפים גבוהים יותר מכל איזור אחר ביהודה ושומרון. בדיוק ובשיטתיות הגנתם על ההתיישבות, ובחדות ומקצועיות הכרעתם בהתקלויות עם מחבלים".

הוא פנה למפקד הנכנס ואמר, "אלבז, פיקדתי עליך כלוחם צעיר בגדוד 202 ובמספר תפקידי פיקוד לאורך הדרך. הכשרון, אומץ הלב, הצניעות, החריצות, הנסיון, הבגרות וקור הרוח שכל כך מאפיינים אותך, יאפשרו לך להמשיך ולהוביל את האתגרים הרבים שבפתח, אני בטוח בהצלחתך".

מפקד חטיבת "בנימין" היוצא, אלוף-משנה יהונתן שטינברג, סיפר כי "בשנתיים האחרונות חווינו ימים של שקט ושגרה ולצערנו גם פיגועים, ימי מתיחות והסלמה במהלך מבצע ׳שומר החומות׳. לא היה כמעט ולו יום אחד, בו לא נדרשנו לתת מענה לטרור בגזרה. ואכן, גם בשבוע האחרון נמנע פיגוע קשה, בזכות ערנות ואחריות של אזרח מן השורה ותגובה מהירה וחדה של הלוחמים בשטח. אך גם לא היה כמעט ולו יום אחד, בו נמנענו מלפעול בעומק השטח - בעיר רמאללה, בכפרים ובמחנות הפליטים, בכל מקום שנדרשנו. ביום, בלילה ואף בימים מאתגרים ומורכבים, התעקשנו על שימור חופש הפעולה, רדפנו את האויב בנחישות ובעצמה באלפי פשיטות ומבצעים, סיכלנו טרור וביססנו את ההרתעה".

למחליפו אמר, "אלבז ידידי, אני מעביר אלייך בחרדת קודש את הפיקוד על הגזרה. אתגרים מבצעיים רבים ואחריות אדירה. אין כאן רגע אחד של מנוחה, לא בלילה, לא ביום, לא ביום חול ולא בשבת. אך גם אין כאן רגע אחד בו אתה לא מרגיש שייך, מלא בסיפוק והכרת תודה, על הזכות לעמוד בראש המגנים על חבל ארץ מיוחד זה".

המפקד הנכנס של החטיבה, אלוף-משנה אליאב אלבז אמר: "היום, בגאווה עצומה ומתוך תחושת אחריות, אני מקבל על עצמי את הפיקוד על חטיבת "בנימין", חטיבה שהיא סמל של חלוציות, גבורה ושיח אמיץ וכנה. מספר תהילים ניתן ללמוד על חשיבות המקום, לב הארץ - חבל בנימין, מרכז דתי ורוחני".

"יהונתן, אנחנו מסיימים היום תקופת חפיפה מהארוכות ומהיסודיות שעברתי בשירותי הצבאי. היה לך חשוב שלא נפספס אף פרט באוסף המידע העצום שהעברת לי. פיקדת על החטיבה ביד רמה, הפגנת מצוינות, מנהיגות ויוזמה. אני מודה לך בשם תושבי בנימין על שעשית למען ביטחונם יומם וליל. וברמה האישית על העברת פיקוד מקצועית, ערכית וחברית וצנועה. למדתי ממך רבות בתקופה קצרה זו. תודה".

ראש מועצת בית אל שי אלון נאם בטקס כנציג ההתיישבות, ואמר: ''יהונתן, מטובי בניו של עם ישראל, מבטא באופן הברור ביותר את הקשר החזק והבלתי ניתן לערעור בין הצבא וההתיישבות. ידוע לכולנו שהמערכת הביטחונית וההתיישבות שלובים וניזונים זה מזה. ללא המערכת הצבאית – לא הייתה יכולה להתקיים ההתיישבות אפילו רגע אחד, וללא ההתיישבות אין לצבא מה לעשות בשטח.

''באירוע מיוחד זה ובכל ימות השנה אנו מוקירים תודה עצומה לכם אנשי צבא הגנה לישראל על ההקרבה והשליחות שבחרתם בה כדרך חיים. יהונתן יקר, ההתיישבות בבנימין חייבת לך הרבה. בזכותך ובזכות חיילך וכמובן בזכות ריבונו של עולם, אנו מנהלים חיי שגרה מלאים, למרות שאנו מוקפים באוייב אכזר וצמא דם. אתה וחיילך במסירות הרבה שלכם, מאפשרים להבטחה שנתנה ליעקב אבינו בבית אל להתקיים. בזכותכם אנחנו מתפתחים ומעמיקים שורשים'', כך אלון.