חיים פרקל
חיים פרקלצילום: ללא קרדיט

חרדה, זו המילה שרבים מאתנו חשים בימים אלו. ימים בהם הגל הרביעי של הקורונה שוטף ומכה בארצנו ארץ הקודש. חשבנו שהקורונה מאחורינו, לדאבון הלב גילינו שהיא עוד אתנו. עד מתי? איש לא יכול לדעת.

כולנו מתמודדים עם החשש, עם הדאגה לאוכלוסיית המבוגרים, המתמודדים, מי ביותר הצלחה ומי בפחות.

קשה יותר היא ההתמודדות של מתבגרים עם מוגבלות. חלקם עדיין לא התאושש מהסגרים הראשונים. סגרים שכפו עליהם ריחוק חברתי מכל מה שהכירו. חלק מהם הוגדרו כקבוצות סיכון, מה שחייב שמירה עליהם מכל משמר.

המתבגרים שלנו ב'עלי שיח', עברו תקופה לא קלה, של התמודדות מופלאה עם המגבלות והסגרים. הצורך שלהם לשהות בדירות ולא לצאת למקומות העבודה, היה קשה מנשוא עבורם. היה ניתן לראות בחוש, כי מניעת מפגשים חברתיים פגע במצב הרוח של הדיירים שלנו. עם הגעתם של החיסונים, המתבגרים שלנו מיהרו בשמחה להתחסן. מתוך שאיפה ורצון להשאיר את התקופה הקשה מאחוריהם.

הם כמו כולנו, חשבו שהגיע סופו של הריחוק החברתי. היו בטוחים שלא יאלצו לשוב ולהתמודד עם החשש המתמיד של הדבקה, של בידוד ושל סגר נוסף שיסגור אותם ויסיג אותם לאחור. והם כמו כולנו, טעו. טעו שהחיסונים יעשו את העבודה באופן מושלם. החיסונים הם ברכה גדולה. אבל מסתבר שאין בהם די. כדי למגר את המגיפה מארצנו.

המילים 'בידוד' 'מסיכות' 'סגר' שבו לחיים של כולנו. שבו לחייהם של אנשים עם מוגבלות. אנחנו ב'עלי שיח, פועלים להרגיע את החששות של המתבגרים. להסביר להם את המורכבות של הסיטואציה ולהעניק להם את התחושה שלא הרי חוסר הוודאות של ראשית המגיפה, כהרי הימים האלו שלאחר מתן החיסונים.

הנתונים מספרים את הסיפור, הסיפור שמתווך על ידי הצוות של 'עלי שיח' למתבגרים. שהחיסון יעיל. שכולנו מקווים שהבוסטר-החיסון השלישי, יתברר כסיפור הצלחה. שבקרוב ממש גם הם יוכלו לקבל אותו ולשוב לשגרת חיים עם מינימום הגבלות.

החרדה היא לא תכנית עבודה לא עבורנו ולא עבור המתבגרים עם המוגבלות. עלינו לדאוג לבריאותם הפיזית והנפשית של הדיירים שלנו, לנסות לשמר במידת האפשר את סדר היום הרגיל שלהם. כל שיבוש בסדרי היום שלהם, עלול להסיג אותם לאחור.

מתוך מודעות להשפעה הכבירה שיש לסדר היום, אנחנו פועלים כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לשמר אותו. כלל המערכות ב'עלי שיח' נמצאות בתקשורת ישירה עם משרד הרווחה, המנחה את הפעילות של 'עלי שיח' בעת שגרה ובעת חרום.

בימים אלו, אנו פועלים לאישור החיסון השלישי לצוות המקצועי של 'עלי שיח', על מנת שנוכל ככל האפשר, להבטיח את שלומם ובריאותם בראש ובראשונה של הדיירים שלנו ושל אנשי הצוות המסורים שלנו בתפילה שבקרוב נזכה שהמחלה תעלם מקרבנו וכולנו נהיה מרוכזים במשימה האחת והיחידה, שיפור מתמיד של חייהם של הדיירים שלנו.

הכותב הוא יו"ר עמותת 'עלי שיח'